صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تاثیر تبلیغات آنلاین بر کسب و کارها
مقالات سه شنبه 25 شهریور 1399 320بازدید

تاثیر تبلیغات آنلاین بر کسب و کارها

تبلیغات از طریق رسانه های مختلفی انجام می شود که عبارت است از: روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و … . در دنیای امروزه هم رسانه ای جدید، یعنی اینترنت، به جمع رسانه های مورد استفاده تبلیغات اضافه شده است. رشد تبلیغ در اینترنت نسبت به تبلیغ در رسانه های سنتی، سرعت بسیار بیشتری دارد. بدون شک دنیای تبلیغات و هم‌چنین تمایلات و رفتار مشتریان هر سال در حال تغییر است، گاهی این تغییرات جزئی است و گاهی شگرف و چشمگیر. ظهور اینترنت و گسترش روزافزون آن نه تنها دنیای ارتباطات را عوض کرده، بلکه بر روی حوزه کسب و کار تبلیغات هم تاثیرات چشمگیری داشته و امروزه تبلیغات آنلاین بخش مهمی از برنامه های تبلیغاتی هر کسب و کار را شامل می‌شود. به هر حال، علت تغییر هر چه باشد، کسب و کار ها باید بتوانند در هر زمان با آن تطبیق پیدا کنند تا بتواند در بازار رقابت باقی بمانند.

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب می گویند. یا به عبارتی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده اند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید. از گذشته دور، سرگرمی یکی از شیوه های مورد استفاده در تبلیغات بوده است. بر این اساس بازی های اینترنتی می توانند فرصت مناسبی را برای تبلیغات فراهم آورند. ارائه دهندگان تبلیغات مبتنی بر بازی، فروشندگان بازی های اینترنتی هستند. این نوع از تبلیغات برای افرادیکه در حال بازی هستند به دو صورت ارسال می شوند. در روش اول که بسیار متداول است، تصاویر تبلیغاتی، جایگزین تصاویر بازی اینترنتی می شود. در نتیجه افرادیکه در حال بازی هستند، به شکل مجازی تحت تاثیر تبلیغ مورد نظر قرار می گیرند.  از آنجائیکه تبلیغات در بازی معمولاً از تکنولوژی چند رسانه ای استفاده می کنند، هزینه بیشتری برای ایجاد و اجرای آنها صرف می شود. ولی این نوع تبلیغات در جلب توجه بینندگان بسیار موفق هستند، ولی مخاطبان آن تنها به افرادیکه بازی را انجام می دهند محدود می شوند. محدودیت دیگر این نوع از تبلیغات ناخوشایندی برخی از افراد از تبلیغات حین بازی است. 

یکی از مهمترین ویژگی‌های تبلیغات آنلاین قابلیت اندازه‌گیری شاخص های تعیین شده آن است . شما در هیچ روش تبلیغاتی دیگری نمی‌توانید آمار دقیق افرادی که تبلیغ شما را مشاهده کرده‌اند و از آن مهم‌تر تعداد افرادی که به آن تبلیغ پاسخ داده‌اند را اندازه گیری کنید. از مهمترین مشکلات تبلیغات غیرآنلاین این است که در سایر روشهای تبلیغاتی توانایی اندازه‌گیری اثربخشی کمپین تبلیغاتی امکان‌پذیر نیست. 

با داشتن یک بانک اطلاعاتی از افراد علاقه‌مند به محصول برای تمام کسب و کارهای دنیا لازم است و یکی از دستاورد‌های کلیدی کمپین تبلیغاتی است. با استفاده از یک بانک اطلاعاتی از علاقمندان، شما می‌توانید یک ارتباط مداوم با آنان داشته باشید. به بازار‌های جدید وارد شوید، محصولی متناسب با درخواست مشتریان خود تولید کنید و در مورد محصولات جدید خود به مشتریان آموزش دهید. یکی از مهمترین اصول اساسی بازاریابی حفظ رابطه با مشتریان با استفاده از ابزارهای مختلف است که منجر به رضایت مشتری و در نتیجه وفاداری به برند می‌گردد. وقتی برند شما در ذهن مشتری جایگاه بالایی پیدا کند، عمل تکرار فروش اتفاق می‌افتد و منجر به سود بیشتر برای شرکت شما خواهد شد.

اگر به فضای مجازی و وسایل ارتباطی توجه کنید به این موضوع پی می‌برید که هر سال و شاید حتی هر چند ماه یک بار، شبکه مجازی جدیدی به وجود می‌آید یا شبکه‌های مجازی سابق دچار تغییراتی می‌شوند که امکان استفاده از آن‌ها برای تبلیغات آنلاین برای افزایش میزان فروش محصولات یک شرکت فراهم می‌شود. شبکه‌های نظیر فیس بوک، توییتر و لینکدین شبکه‌های قدیمی‌تری هستند در حالی که شبکه‌های جدیدتر مثل اینستاگرام و ... نیز امروزه جزو ابزار های قدرتمند برای تبلیغات آنلاین به حساب می‌آیند. 

ظهور شبکه‌های اجتماعی مختلف، دنیای رقابت را برای کسب و کارها سخت‌تر کرده و با قاطعیت می‌توان گفت برندی که سرمایه گذاری کافی برای تبلیغات آنلاین ندارد، به زودی از چرخه رقابت حذف می‌شود. با این حال، برخی از شرکت‌ها و برندها هنوز هم در مورد صرف هزینه بر روی تبلیغات آنلاین مردد هستند و از تاثیر کمپین‌های اجتماعی و فضای مجازی بر روی افزایش میزان محبوبیت و مقبولیت برند خود آگاه نیستند. به همین دلیل قبل از تبلیغات باید تمامی روش های تبلیغاتی را بررسی کنید تا بهترین روش را بتوانید انتخاب کنید.

بودجه‌های مرتبط با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و به طور کل تبلیغات آنلاین در سراسر جهان طی سال های گذشته افزایش زیادی داشته است. با این حال بازهم صرف چنین هزینه زیادی، هنوز بسیاری از شرکت‌ها و برندها نمی‌توانند با قطعیت از میزان افزایش درآمد خود که  ناشی از تاثیر شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین است حرف بزنند. از دیدگاه بازاریابان، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ابزاریست که ابتدا باید نحوه صحیح کمک گرفتن از آن‌ها به درستی درک شده و سپس برای جذب مخاطب به کار گرفته شود، در غیر این صورت ممکن است نتیجه برعکسی داشته باشند. 

امروزه دنیای رقابت تغییر کرده است و دیگر نمی‌توان انتظار داشت مشتریان یک برند همواره به آن وفادار باشند. برعکس، مشتریان به محض این که احساس کنند خدمات خوبی دریافت نکرده یا به اندازه‌ای که باید به آن‌ها توجه نشده است، به سراغ برندهای دیگر و محصولات دیگر می‌روند. بنابراین، برندینگ و نحوه معرفی محصولاتتان با مشتری موضوعی دارای اهمیت بسیاری است. اگر می‌خواهید مشتریانی وفادار داشته باشید، باید با به کارگیری استراتژی‌های تبلیغات آنلاین و از تمام کانال‌های ارتباطی ممکن و مورد علاقه مشتری کمک گیرید. مشتری زمانی به شما وفادار خواهد بود که احساس کند به سلایق وی احترام می‌گذارید.

انواع روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات ویدیویی

2. ایمیل مارکتینگ 

3. تبلیغات همسان

4. تبلیغات گوگل

5. تبلیغات بنری در سایت های پربازدید

6. رپورتاژ آگهی 

7. تبلیغات اینترنتی از طریق اینفلوئنسرها

8. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

9. طراحی وبسایت

10. سئو و بهینه سازی سایت

از راهکارهای موفقیت هر کسب و کاری باید به­‌روز بودن و منطبق با نیازهای جامعه بودن اشاره کرد. مشتریان شما نیازمند هستند تا درباره شما بدانند تا بتوانند به شما و خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید اعتماد کنند. بهترین راه برای ارتباط با مصرف‌کنندگان یا مشتریان تبلیغات است. زیرا شما در این فرایند علاوه بر معرفی خود، برتری و مزایای نسبی خود را نسبت به سایر رقبا اعلام می‌دارید تا افراد دلیلی برای انتخاب شما داشته باشند. 

 

آقای تبلیغ