صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره 6 نکته مهم در تولید محتوا
مقالات سه شنبه 8 مهر 1399 867بازدید

6 نکته مهم در تولید محتوا

تولید محتوای ارزشمند یعنی ایجاد اطلاعاتی که هم زمینه با نوع کسب و کار باشد و به منظور جذب مخاطب بیشتر انجام شود و حتما باید منحصر به فرد باشد. تولید محتوا باید برای مخاطبین انجام شود نه ربات های موتورهای جستجو. باید همیشه سعی شود مطالب سایت برای جذب مخاطب بیشتر باشد نه برای گرفتن رتبه بهتر چون که هدف از تولید محتوا، جذب مخاطب به سایت برای ارائه خدمات، یا محصولات و یا اطلاع رسانی است. به طور کلی محتوا مهمترین بخش یک وب سایت را تشکیل می دهد. هر چه محتوای تولید شده خاص تر باشد، هرچه کاربران را بیشتری را به خود جذب کند و باعث شود کاربران اینترنتی زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذرانند، این احتمال بیشتر وجود دارد که شما بتوانید اطمینان کاربران را جذب کرده و خدمات و محصولات خود را به آنها ارائه کنید و در نتیجه رتبه بهتری هم در گوگل بدست خواهید آورد.

در صورت داشتن وب سایت حتما بروزرسانی اطلاعات در زمینه کسب و کار باید انجام شود چون این کار می تواند هم خود را برای موتورهای جستجو همچون گوگل محبوب کند، وهم می تواند اعتماد بازدیدکننده را بدست آورد که این کسب و کار همیشه پویا و فعال است. همانطور که مخاطبی یه سمت یک کسب و کار کم رونق نمی رود و آن را نمی پسندد، وب سایتهایی که کم رونق باشند توسط ربات ها شناسایی شده و از محبوبیت کمتری برخوردار خواهند بود.

برای تولید محتوا ابتدا باید بدانید برای چه کسانی می‌‌‌خواهید محتوا تولید کنید. با شناسایی نیازها و خواسته‌‌‌های آن‌‌‌ها راحت‌‌‌تر می توانید ارتباط برقرار کنید. کاربران براساس نوع تفکر و بینشی که دارند، از کلماتی خاصی در جستجوهای خود استفاده می‌‌‌کنند. مسلما بینش و تفکر اشخاص با یکدیگر متفاوت است. اگر می‌‌‌خواهید یک محتوای خوب و ارزشمند داشته باشید باید نوع کلماتی که آن‌‌‌ها استفاده می‌‌‌کنند را شناسایی کنید. به این موارد  کلمات کلیدی هم گفته می شود.

شش نکته مهم در تولید محتوا

1. استفاده از عکس مناسب: استفاده از تصاویر در تولید محتوا یک ابزار قدرتمند برای نشاندن متن شما در صدر نتایج گوگل به حساب می آید. چون که مغز انسان تصاویر را بهتر به ذهن می سپارد تا متن و افرا از تصویر بهتر الهام می گیرند تا از یک متن. پس در تولید محتویات باید از تصاویر مربوط به متن استفاده کرد. با استفاده از این روش می توانید کلیه پیام های خود را به صورت تصویری ایجاد کنید و با نشان دادن آن تصویر به مخاطبان همه ی حرفهای خود را به آنها بزنید.

2. از مطالب کپی استفاده نکنید: با استفاده از مطالب کپی سایت خود را بی ارزش می کنید. خیلی پیش آمده که یک مطلب را جستجو می کنیم  و عین آن را در ده ها سایت دیده ایم که این موضوع اصلا اتفاق خوشایندی نیس اگر برای خود و مخاطبان خود ارزش قائلید هیچگاه نباید از مطالب دیگران استفاده کنید.

3. استفاده از سرتیترهای جذاب: استفاده از تگ های سرتیر در محتوا بسیار مهم است باید بدانید که استفاده از سرتیترها در مواردی دارای محدودیت هم دارد. مثلا در هر صفحه باید و باید یک تگ H1 وجود داشته باشد و البته تعداد آن از دو عدد بیشتر نشود. اما مهمتر از تعداد استفاده از آنها تولید تیتر های جذاب و کابردی است. وقتی می خواهید تیتری را برای یک مطلب انتخاب کنید ببنید نوشته چه تیتری باعث می شود کاربران بیشتری به مطلب شما جذب شوند. اینکه شما بتوانید یک تیتر خوب بنویسید در زمان بازدید کاربران از سایت شما تاثیر زیادی دارد. تیتر محتوای شما بازاریاب شماست. شما توسط آن مخاطبان را جذب می کنید. پس در تیترهای خود بالاترین دقت را داشته باشید.

4. برای مشتریان هدف تولید محتوا کنید: با داشتن کمی تجربه و تخصص می توانید مشتریان هدف خود را مشخص کنید و با کمی مشاهده، می توانید حداقل از تجربه ی دیدن سایت های موفق، سایت خود را به تناسب آنها محتواسازی کنید. به طور معمول برای جذب مخاطبتان توسط محتوا فقط چند ثانیه فرصت دارید. مغر مخاطب در چند ثانیه تصمیم می گیرد که مطلب مورد نظر را بخواند یا به سراغ مطلب بعدی برود. پس وقتی محتوایی تولید می کنید سعی کنید اهداف خود را جلوی چشم کاربر قرار دهید مثل آخرین نمونه کارها، تا آخرین اخبار و صفحات مهم تا هر وقت خواستند جهشی از مطلب فعلی بزنند، آن جهش نیز به سمت مطالب دیگر سایت شما باشد، نه اینکه به سایت دیگری بروند.

5. ارائه محتواهای خاص و جذاب: مطالبی که می نویسید از یک لحن خاص و یک ادبیات خاص پیروی می کند. به طوری که اگر مخاطبان شما مدتی مطالبتان را بخوانند به آن لحن و ادبیات عادت می کنند. سعی کنید محتویات خود را با لحن و ادبیات خاص خودتان ترکیب کنید تا خالص ترین محتوای ممکن را ایجاد کرده باشید. این را بدانید که کاربرانی که مطالب شما را دنبال می کنند با لحن و ادبیات شما عجین شده اند و تغییر در اینها شاید باعث می شود آنها از شما دور شوند. پس همیشه با ادبیات خودتان مطالبتان را تهیه کنید. بنویسید و مشکلات و راه حل ها را با مخاطبانتان در میان بگذارید. مطمئن باشید نتیجه خواهید گرفت. درست مثل یک نویسنده.

6. استفاده متناسب از کلمات کلیدی: کلماتی که در تولید محتوا استفاده می شود قدرت زیادی دارند و استفاده درست از کلمات کلیدی برای کاربران وب سایت مهم است. همیشه باید بدانید در تولید محتوا باید به نسبت خاصی از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. یک محتوای ارزشمند بدون کلمه کلیدی مدنظر سایت، قدرتی ندارد. کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که قرار است کاربران با جستجوی آنها سراغ شما بیایند. به طور معمول ، یک وبسایت ، ۱ کلمه کانونی به عنوان کلیدواژه اصلی و پنج کلمه کلیدی مهم به همراه ۱۵ کلمه نیمه مهم دارد. می توانید لیستی از آنها تهیه کنید و در طراحی سایت های خود از آن کلمات استفاده کنید. میزان استفاده کلمات کلیدی در یک صفحه بین ۷ الی ۱۰ درصد مطالب آن صفحه است. خیلی وقت ها با چند کلید واژه نیز می توان به نتیجه رسید. پس از این کلمات زیاداستفاده نکنید.

 

آقای تبلیغ