صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره روش های نوین تبلیغات اینترنتی
مقالات پنجشنبه 3 مهر 1399 890بازدید

روش های نوین تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی ممکن است از نظر بعضیا پیچیده به نظر برسد چون می تواند جذب مشتری را به‌آرامی بالا ببرد. بدون اینکه صاحبان کسب و کار ها را درگیر بازاریابی‎های وقت‌گیر کند. بر همین اساس، بزرگ‌ترین مزیت تبلیغات اینترنتی این است که شما بجای اینکه وقت و هزینه خود را بگذارید و دنبال مشتری بگردید، کاری می‌کنید که شرکت و محصول شما جلوی چشم مخاطب قرار بگیرد و مشتری خودش به محصول شما جذب شود. انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد که در کانال‌ها و رسانه‌های گوناگون اجرا می‌شوند. هرکس با توجه به کسب‌و کاری که دارد و هدفی که از آن تبلیغ دنبال می‌کند، باید یک روش مناسب انتخاب کند. جذابیت دیگر دنیای تبلیغات آنلاین این است که می‌توانید به دقت داده‌ها و نتایج آن را اندازه گیری کنید و بر این اساس خیلی دقیق و حساب شده پیش بروید. وقتی این شرایط را داشته باشید، مطمئنید که تصمیمی که گرفته‌اید، تصمیم سودآوری است.

روش های نوین تبلیغات اینترنتی

1. ایمیل مارکتینگ: در ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی، شما از طریق ایمیل، محصول خود را تبلیغ می‌کنید یا مطالب مختلف را با کاربرانتان به اشتراک می‌گذارید. این کار از دو روش انجام می‌شود. روش اول اینکه شما یک بانک ایمیل دارید و پیام خود را از طریق این بانک به افراد ارسال می‌کنید. یا اینکه به کاربران خودتان که در خبرنامه شما عضو هستند، ایمیل می‌زنید.

2. تبلیغات شبکه های اجتماعی: ابا این نوع از تبلیغات اینترنتی همه آشنا هستند. اول هم با شبکه پر طرفدار اینستاگرام شروع میشود اولین راه این است که شما یک پیج برای شرکت یا فروشگاه یا کسب‌وکار خود داشته باشید و تبلیغات خود را در آن پیج قرار دهید. دومین راه، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار است که جدیداً در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت رواج پیدا کرده‌‌است. در این روش به کمک افراد محبوب مثل هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های مشهور و... که مردم آن‌ها را دوست دارند و دنبال می‌کنند، پیام تبلیغاتی خود را به مردم می‌رسانید.

3. رپرتاژ خبری: تبلیغات غیرمستقیم به کمک یک گزارش یا مقاله آموزشی است. در این گزارش با لحنی بی‌طرفانه درباره مزایای یک محصول یا یک کسب‌وکار صحبت می‌کنید که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود و از این طریق اعتمادش را جلب می‌کنید. این گزارش باید در سایت‌های مرتبط و پربازدید منتشر شود تا بیشترین مخاطب را به کسب‌وکار شما جذب کند. با انتشار یک رپورتاژ خبری خوب در سایت‌های معتبر، نه تنها آگاهی کاربران نسبت به کسب و کار شما بیشتر می‌شود، بلکه بک لینک‌هایی دریافت می‌کنید که در افزایش رتبه گوگل و بهبود سئو شما تاثیر چشم‌گیری خواهند داشت.

4. تبلیغات همسان: تبلیغ همسان، نوعی از تبلیغ بنری است که شبیه محتوا و یا مطالب میزبان است. سایت میزبان تبلیغ شما را در کنار دیگر مطالب سایتش و یکپارچه با قالب خود قرار می‌دهد؛ این باعث می‌شود که کاربر اعتماد بیشتری به آن مطلب داشته باشد و آن را نادیده نگیرد. کاربر با کلیک بر روی این تبلیغ، مستقیم به صفحه اصلی سایت شما یا هرجایی که شما لینک داده باشید، هدایت می‌شود.

5. تبلیغات اپلیکیشن: در این روش، شما از یک اپلیکیشن خاص می‌خواهید که در برنامه خود، تبلیغات شما را نمایش دهد. حالا بسته به اینکه تبلیغات شما چه چیزی باشد، هزینه آن بر اساس کلیک یا بر اساس هر نصب محاسبه می‌شود. مثلاً اگر محصول شما هم یک اپلیکیشن باشد، می‌توانید به ازای هر نصب مبلغی را به تبلیغ‌کننده پرداخت کنید.

6. تبلیغات اسپانسری: تبلیغات اسپانسری یعنی یک شرکت می‌خواهد، در ازای پرداخت هزینه‌های یک برنامه، نام شرکتش را تبلیغ کنند. این روش هم در تبلیغات اینترنتی دیده می‌شود هم در برگزاری رویداد و برنامه‌های تلویزیونی؛ اما من در دسته‌بندی اینترنتی قرارش دادم، به خاطر اینکه در حال حاضر بیشتر ویدئوهای فضای مجازی با این روش ساخته می‌شود ولی به‌هرحال در تلویزیون و رویدادها هم کاربرد زیادی دارد. 

7. تبلیغات بنری: وقتی وارد سایت‌های پربازدید می‌شوید، حاشیه‌ها و اطراف آن، عکس‌ها و تصاویر تبلیغاتی را می‌بینید که با طراحی‌های جذاب، خودنمایی می‌کند. این‌ها تبلیغات بنری هستند. تبلیغات بنری یعنی اینکه شما برای یک مدت زمان مشخص، بنری از یک سایت را می‌خرید تا تبلیغات خود را در آن‌ قرار دهید.

 

آقای تبلیغ