صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره مزایای فروشگاه اینترنتی
مقالات دوشنبه 14 مهر 1399 791بازدید

مزایای فروشگاه اینترنتی

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت، کسب‌و‌کارهای اینترنتی زیادی به وجود آمدند و کسب و کار ها شکل جدیدی به خود گرفتند. مزایای زیادی بازار اینترنتی با وجود فروشگاه‌های آنلاین در اختیار صاحبان کسب‌و‌کار قرار می‌دهد. استفاده بیشتر از موبایل و دسترسی راحت به همه چیز باعث شده تا بیشتر کسب‌و‌کارها به دنبال تبدیل کردن کسب‌و‌کار آفلاین خود به آنلاین باشند. جستجو در فضای وب ابزاری برای تحقیق و بررسی برای تهیه کالا و خدمات است. همه‌ی فراد قبل از خرید کالای مورد نیاز خود، ابتدا به بررسی انواع محصولات موجود و تولید کنندگان آن در فضای اینترنتی می‌پردازند و بعد با انتخاب بهترین گزینه نسبت به خرید آن در یک فروشگاه اینترنتی، اقدام می‌کنند. 

با استفاده از اینترنت می توانید در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری بنشینید و به راحتی خرید اینترنتی خود را انجام دهید. همچنین می توانید به همان راحتی که محصولات را از طریق اینترنت سفارش می دهید، می توانید درخواست خرید محصولات خود را لغو کنید. البته باید بدانید که هر فروشگاه اینترنتی یک سری قوانین خاص خود را برای لغو سبد خرید محصولات دارد. دلایل رضایت خریداران از انجام خرید اینترنتی عبارت است از: صرفه جویی در زمان خرید، امکان جستجو و بررسی قبل از خرید، تنوع بسیار زیاد برای خرید، امکان مقایسه بین گزینه ها قبل از خرید و امکان پرداخت در محل.

مزایای فروشگاه اینترنتی 

1. اگر کسب و کار ها برای خود طراحی سایت انجام ندهند یا وبلاگ یا هر نوع حضور اینترنتی نداشته باشند مشتریان هدف از وجود آن ها هیچوقت با خبر نخواهند شد. امروزه، شرکت‌های کوچک و بزرگ در هر صنعتی که باشند با استفاده از اینترنت می توانند حضور پررنگی در اینترنت داشته باشند. 

2. بعضی از مکان ها هستن که خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، اما این کار برای بیشتر کسب‌و‌کارها غیرممکن است. البته درست هم است چون این کار بدون اینترنت غیرممکن است. یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که هر زمانی از شبانه‌روز و در هر مکانی، سفارش‌های خود را بتوانند ثبت کنند. و این کار می‌تواند تا حد زیادی برای کسب‌و‌کارها سوددهی داشته باشد. 

3. اینترنت به کسب و کار ها این امکان را می‌دهد تا به راحتی به سؤالات مشتریان پاسخ دهند و تمام پاسخگویی ها بدون اتلاف هیچ وقتی انجام می‌شوند. فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سوال‌های مشتریان‌تان به راحتی پاسخگو باشید. با این کار علاوه بر اینکه در وقت خودتان صرفه‌جویی می‌کنید بلکه خدمات بهتری هم می توانید به مشتریان ارائه ‌دهید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی می‌گردند. به همین دلیل با طراحی وب‌سایت، تمامی اطلاعاتی را که مشتریان به آن نیاز دارند، درست موقعی که به آن نیاز دارند در اختیارشان بگذارید. این یعنی تماس‌های تلفنی برای حل مشکلات کمتر می‌شوند و فروش افزایش پیدا می‌کند. 

4. از مزایای مهم فروشگاه اینترنتی، کم بودن هزینه‌‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی است. چون دیگر نیازی نیست ملکی خریداری کنید، خودرو و لوازم اداری داشته باشید و فقط به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارید. فقط کافی است سایت‌تان را آماده کرده و کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کنید. اگر قبلا شرکت آفلاین داشته‌اید، این تغییر می‌تواند خیلی راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلی که به اندازه‌ی کافی هم از آن در اختیار دارید، ادامه می‌دهید و اینترنتی شدن فقط باعث افزایش تعداد مشتریان و بالا رفتن سوددهی می‌شود. 

5. فروشگاه های اینترنتی فاصله‌‌ها را از بین خواهند برد. فاصله‌ی مشتریان تا فروشگاه فقط به اندازه‌ی یک کلیک است. از طریق اینترنت می‌توان به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار کرد، به سؤالات آنها پاسخ دهید و مشکلات‌شان را حل کرد. از همه مهم‌تر اینکه، می‌توانید سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقیما دریافت کنید. 

6. کسب‌و‌کار اینترنتی دیگر مدیران را از محدود بودن به مکان آزاد می‌کند و این امکان را فراهم می کند که هر جا راحت هستند کار کنند. تا زمانی که ارتباط اینترنتی خوبی را برقرار و حفظ کنید می‌توان هر جای دنیا که دوست داشته باشید زندگی کرده و کسب‌و‌کارتان را مدیریت کنید. خیلی از مردم در یک قاره زندگی می‌کنند ولی انبار کالاهایشان در قاره‌ی دیگری است. یکی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که اجازه می‌دهد کسب‌و‌کار را با سبک زندگی هماهنگ کرد.

7. تبلیغات اینترنتی و ثبت سفارش اینترنتی باعث می‌شود دیگر نیازی به کارکنان بخش خدمات مشتریان نداشته باشید. فروش آنلاین این مزیت را دارد که هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها اینترنتی انجام می شوند. با این کار از تعداد کارکنان و در نتیجه هزینه‌های اداری و دفتری کاسته می‌شود. به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقیه‌ی فعالیت‌های تجاری‌ را هم می‌‌توان به صورت اینترنتی مدیریت کرد. از این فعالیت‌‌ها می‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، ردیابیِ سفارشات و فرستادن کالاها نام برد. از دیگر کاربردهای اینترنت، پاسخ‌دهی سریع و آسان به سؤالات و مشکلات مشتریان از طریق سؤالات رایج و انجمن‌های آنلاین است. 

8. شرکت‌ها و کسب و کار های آفلان فقط می‌توانند به تعداد محدودی مشتری را در زمان‌های خاصی دسترسی داشته باشند، خیلی از افراد اصلا خیلی از این شرکت‌ها را نمی‌شناسند و از وجودشان بی‌اطلاع هستند. با داشتن یک وب‌سایت خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر می‌توانند از فروشگاه اینترنتیتان بازدید کنند. البته توانایی برخوردار بودن از هزاران بازدیدکننده تفاوت زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده دارد. برای برخوردار شدن از مزایای فروشگاه اینترنتی باید بازاریابی و تبلیغات انجام دهید. باید بدانید چطور می‌توان ترافیک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی را افزایش داد. یکی از روش‌های مؤثر و کم‌هزینه در این راه، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ وب‌سایت‌تان است.

9. از مزیت های فروشگاه اینترنتی این است که به شما اجازه می‌دهد به سفارش‌های خرید، پیشنهادات و دیگر نیازهای مشتریان به سرعت و در لحظه پاسخ دهید. فروشگاه‌های اینترنتی سفارش‌های مشتریان را ثبت و تأیید می‌کنند. در فروشگاه‌ها یا شرکت‌های سنتی، ثبت سفارش‌ها معمولا از طریق تماس تلفنی انجام می‌گیرد و روند ثبت و پیگیری آن توسط کارمندان انجام می‌شود. بسته به میزان کارهای روزانه‌ی کارکنان، رسیدگی به سفارش ممکن است روزها طول بکشد. اما فروشگاه‌های اینترنتی با داشتن یک اپلیکیشن مناسب به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها سفارش‌‌ها، بلکه موجودی انبار، تعداد فروش روزانه و هر چیز دیگری را که لازم دارید، به سرعت چک کنید. پاسخ‌دهی سریع به نیازهای مشتریان، برای آنها رضایت به همراه دارد و برای شما کار اداری کمتر.

 

آقای تبلیغ