صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره بهینه سازی سایت تبلیغاتی
مقالات چهارشنبه 16 مهر 1399 776بازدید

بهینه سازی سایت تبلیغاتی

کسب رتبه اول در گوگل برای مدیران کسب و کار ها از پرطرفدارترین اتفاقات دنیای وب است. اینکه سایتی که طراحی کردید در بزرگترین مرجع جستجوی اینترنتی دنیا یعنی گوگل در جایگاه مناسبی قرار بگیرد یک اتفاق خوب محسوب میشود. برای همه ی مدیران سایت مهم است که جزء اولین پیشنهادات گوگل و یا در بهترین حالت اولین پیشنهاد گوگل به کاربر باشد که عبارتی مرتبط با حوزه کاری شما را جستجو کرده است، این به این معناست که سئو وبسایت در وضعیت مناسبی قرار گرفته است. جایگاه اول گوگل بیشترین درصد بازدیدکنندگان را به خود جذب میکند. این درصد بسیار زیادی در تعداد مخاطب، میتواند برای هر کسب و کار یا خدمات اینترنتی، مشتریان زیادی را فراهم می کند درواقع حضور هر کسب و کاری در رتبه اول گوگل میتواند حجم زیادی از بار تبلیغات و بازاریابی را کم کند.

سئو یا همان بهینه سازی سایت اصلا کار راحتی نیست ولی با رعایت یک سری اصول و قواعد مشخص و همچنین آشنایی با الگوریتم ها و سیاست های گوگل در رتبه دهی سایت ها که مواردی ضروری برای موفقیت در این زمینه است می توان به این هدف رسید. از طرفی هم این سیاست ها دائما در حال تغییر و بهینه شدن هستند،به همین دلیل بروز ماندن در این حوزه و آگاهی از آخرین تصمیمات گوگل موضوعی مهم و حیاتی است. بهینه سازی تجربه جستجو یعنی فراهم کردن بستری که کاربر، نتیجه جستجوی خود را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل ممکن مشاهده کند. بخشی از این بستر توسط گوگل فراهم میشود، اما قسمت یشتر آن بر عهده خود وبسایت هاست.

قبل از اینکه وب سایت را برای موتور های جستجو بهینه سازی سایت کنید، ابتدا باید بکلماتی را به عنوان هدف انتخاب کنید. برای یک شروع خوب ۳ یا ۴ کلمه کلیدی را که مربوط به کسب و کارتان است و طراحی وب سایتتان بتواند توسط آن ها رتبه خوبی کسب کند انتخاب کنید. با قرار گرفتن این کلمات کلیدی در ذهنتان ، شما می توانید هدف خود را این گونه مشخص کنید که با جستجوی هر یک از این کلمات در گوگل، طراحی سایت شما جزو ۱۰ نتیجه اول باشد. وقتی به گوگل اشاره می کنیم یعنی اگر شما بتوانید در گوگل رتبه خوبی بگیرید، در دیگر موتور های جستجو هم رتبه خوبی بگیرید این کلمات کلیدی هم می توانند عام و هم خاص باشند .

در طراحی سایت و سئو وب سایت، یک کلمه کلیدی عام کلمه ای است که بیشتر مردم آن را جستجو می کنند چون ممکن است آن ها نظری مبهم و نامعلوم نسبت به چیزی که به دنبال آن هستند داشته باشند . کلمات کلیدی عام بسیار کوتاه هستند و در پروسه بهینه سازی وب سایت خیلی خاص نیستند. این کلمات کلیدی خیلی سخت می توانند در گوگل رتبه اول را کسب کنند زیرا تعداد بسیار زیادی طراحی وب سایت وجود دارند که در آن ها مطالبی شامل این کلمات وجود دارد. چون اگر شما بتوانید رتبه خوبی برای یک کلمه کلیدی عام به دست بیاورید ، ترافیک بسیار بزرگی را برای طراحی سایت خود به دست می آورید.

ابزارهای بررسی کلمات کلیدی شامل ۲ بخش است و یک بخش آمارگیری سخت دارد. برای اینکه بتوانید از تکنیک های بهینه سازی سایت به خوبی استفاده نمایید ، برای هر کدام از صفحات طراحی سایت بیش از دو تا سه کلمه کلیدی را درنظر نگیرید . یکی از اشتباهات متداول افراد سئو سایت این است که برای هر صفحه بیش از ۵۰۰ کلمه ی کلیدی را مشخص می کنند و توقع دارند که در گوگل برای این کلمات رتبه یک بگیرند . این کار ممکن بود ده سال پیش جواب بدهد ولی در حال حاضر موتور های جستجو از الگوریتم های بسیار پیچیده ای استفاده می کنند و از این راه نمی توان آن ها را گول زد . به همین دلیل است که بهتر است از تعداد کمی از کلمات کلیدی کوتاه و مختصر استفاده کنید. برای طراحی وب سایت های جدید تقریبا عیر ممکن است که از همان ابتدا برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی رتبه ی خوبی داشته باشند . 

برای اینکه بتوانید بفهمید رتبه طراحی وب سایت شما و یا طراحی سایت دیگران در موتور های جستجو چند است ، میتوانید نوار ابزار گوگل را نصب کنید. گوگل یک نمودار کوچک سبز رنگ دارد که رتبه ی هر طراحی وب سایت را از ۰ تا ۱۰ نمایش می دهد . لازم است توجه داشته باشید که رتبه نشان داده شده در نوارابزار گوگل به صورت تخمینی در مقوله سئو می باشد و ممکن هر سه ماه یکبار به روزرسانی می شود.

یکی از روش های گوگل این است که مقادیر رتبه هر وب سایت را در نوارابزار خود در سال تنها ۴ بار به روز می کند به جای این که هر هفته این کار را انجام دهد .و این کار متخصصان بهینه سازی سایت موتور های جستجو سئو سایت را سخت تر می کند تا دقیقا بفهمند رتبه واقعی یک طراحی سایت و هم سئو سایت چند است . تاکتیک دیگر گوگل جلوگیری از طراحی وب سایت هایی است که اقدام به فروش لینک وب سایت های دیگر به منظور افزایش رتبه در طراحی سایت خود می کنند. از طرفی گوگل به راحتی نمی تواند از این تاکتیک استفاده کند زیرا باید ریسک رتبه مناسب ندادن به یک وب سایت خوب را قبول کند.

مثل یک موتور های جستجو بودن آسان نیست آن ها روز و شب در وب می خزند و اطلاعات را از وب دریافت می کنند و سعی می کنند آن ها را بر اساس شیوه سودمندی ذخیره کنند تا کاربران بتوانند چیزهایی را که به دنبالش هستند به راحتی پیدا کنند. کار آن ها را ساده تر کنند. به طور شفاف و واضح عنوان و موضوع هر صفحه را با استفاده از تگ عنوان مشخص کنید و به سئو سایت کمک کنید تا بتواند بین صفحات به راحتی وجه تمایز قائل شود. شما ممکن است دو صفحه در طراحی سایت خود داشته باشید که بسیار به هم شبیه باشند و با کمی تفکر بتوان دریافت که میان آن ها تفاوت هایی هست. اجازه ندهید تا موتور های جستجو نظرشان را برای شما ترسیم کنند زیرا ممکن است اشتباه کنند، در عوض برای آن ها تصمیم گیری کنید و تفاوت ها را خوتان بیان کنید . این باعث می شود که طراحی وب سایت شما از دوگانه شدن محتوا هم در امان بماند. 

 

آقای تبلیغ