صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره نقش تبلیغات در کسب و کارها
مقالات پنجشنبه 20 شهریور 1399 356بازدید

نقش تبلیغات در کسب و کارها

تبلیغات می تواند یکی از بهترین شیوه های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی باشد. در گذشته، تبلیغات، به عنوان تنها راه ارتباط با مشتری و ارسال پیام به او تلقی می‌شد. هر محصول یا خدمت یا برند، به شکل‌های مختلف باید با مخاطب و مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل خود رابطه برقرار ‌کنند. امروزه تبلیغات نقش بسیار مهم و موثری در میزان فروش و سود و ضرر یک شرکت دارد و نقش حیاتی در روند کاری یک شرکت تولیدکننده و یا خدماتی دارد. در دوره ای که در آن زندگی می کنیم تبلیغات طیف گسترده ای را تشکیل می دهد و روش های ارائه آن بسیار متنوع و معمولا بسیار خلاقانه می باشد. روزنامه ها ، مجلات، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات فضاهای خارجی، فضاهای داخلی، تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات اینترنتی، اپلیکیشن های تلفن همراه، ایمیل مارکتینگ، پیامک های تبلیغی و .... راهی برای رساندن نام یک محصول وجود دارد که بیشتر متخصصان تبلیغات و بازاریابی از آن استفاده می کنند، ولی نکته ی بسیار مهم و تعیین کننده ای که وجود دارد خلاقیت و ابتکار در روش تبلیغات و استفاده از ایده ها است که باعث ماندگاری و موفقیت یک تبلیغ و افزایش فروش یک محصول می گردد.

 تبلیغات برای معرفی و آگهی محصولات و خدمات در رسانه ها برای ترغیب و تشویق مشتریان به خرید است. یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار تبلیغات است. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکت ها هم در گرو فعالیت های تبلیغاتی آنها است. به بیانی دیگر تبلیغات راهی برای رساندن پیام به مخاطبان مورد نظر تعریف شده است. برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد لازم است که فعالیت های تبلیغاتی بر اساس یک برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذیرند. این برنامه به ما کمک می‌کند تا با پیمودن مسیری درست به نتایج قابل قبولی دست یابیم. 

طراحی یک وب سایت برای هر کسب و کاری ضروری و مهم است. باید با استفاده از نام تجاری کسب و کارتان به شبکه های اجتماعی بپیوندید و به معرفی کسب و کار خود بپردازید. برای کسب کار خود یک ست اوراق اداری شامل کارت ویزیت و ... تهیه کنید، یک ایمیل با نام تجاری کسب و کارتان بسازید، هرکسب و کاری برای خود یک انجمن تخصصی و صنفی دارد حتما در انجمن تخصصی و صنفی کسب و کار خود باید عضو شود، در نشریات تخصصی با استفاده از انتشار مقالات برای خود تبلیغات کنید، در شبکه های اجتماعی ویدئو به اشتراک گذارید، بر روی خودروهای کابین دار تبلیغات کنید، در نمایشگاه ها غرفه بزنید و از هدایای تبلیغاتی بهره بگیرید.

تبلیغات اینترنتی از مهم ترین نوع بازاریاب و تبلیغات است که در آن پیام ها از طریق اینترنت به مخاطبان هدف تحویل داده می شود. تبلیغات دیجیتال به تبلیغات آنلاین، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی و ... هم گفته می شود. این شکل از تبلیغات به شما امکان می دهد تا با پیام مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب برسانید. تبلیغات اینترنتی فقط تبلیغ در توییتر یا یاهو نیست. از ابزارهای تبلیغاتی مبتنی بر اینترنت برای تحقیق، مدیریت، پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهبود تبلیغات آنلاین استفاده می کند.

برای اینکه مصرف کنندگان محصولات و خدمات را خریداری کنند می توانند به بررسی محصولات را مشاهده کنند ، می توانند از طریق محیط آنلاین ، قیمت و ویژگی را با یکدیگر مقایسه کنند و بتوانند براساس آن این موارد را انتخاب کنند. امروزه تبلیغات اینترنتی یکی از روشهای فعلی، سریع و قابل توجه است که به دلیل ارائه پیشنهادهای متفاوت و مختلف از طریق تبلیغات میل به خرید را ایجاد می کند. همه ی ما زمان زیادی از روزمان را در اینترنت و شبکه های اجتماعی می گذرانیم و جزء جدایی ناپذیر زندگی بیشتر آدم ها  فضای آنلاین است.

نقش تبلیغات در کسب و کارها

1. وقتی کسب و کاری کوچک است و تازه کار خود را شروع کرده یا خدمات و محصولات جدیدی را ارائه می دهد سریع ترین و کارآمد ترین راه برای معرفی آن به جامعه و مردم از طریق تبلیغات است. تبلیغات خوب و با کیفیت عالی می تواند کسب و کار یک شرکت را در بازه زمانی کوتاهی به مردم معرفی کند و به همین دلیل یکی از عوامل اصلی در بقای یک کسب و کار جدید تبلیغات است.

2. یکی از عوامل برای پیشرفت و موفقیت سریع و چشمگیر کسب و کارها تبلیغات است چون که بسیاری از شرکت ها از طریق همین تبلیغات توانسته اند در طول سال ها پله های ترقی را طی کنند. هر دو نوع تبلیغات کمی و کیفی می توانند کمک شایانی به کسب و کارهای جدید و قدیمی داشته باشند.

3. تبلیغات یکی از راه های اطلاع رسانی به جامعه در مورد محصولات یا خدمات است. از آنجا که تبلیغات در یک بازه زمانی خاص پخش می شود می تواند با تکرار مردم را از کسب و کار یک شرکت یا خدمات و محصولاتش مطلع کند.

4. شرکت ها و کسب و کارها با استفاده از تبلیغات سعی می کنند تفاوت های بین محصولات خود و سایر محصولات را به مصرف کنندگان نشان دهند. با اینکه تبلیغات فقط برای مقایسه کالاها تهیه نمی شود اما خاصیت تبلیغات در این است که منحصر به فرد باشد و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت می کند.

5. هدف اصلی و مهم تبلیغات، معرفی محصولات یا خدمات است که باعث شناخت هر چه بیشتر مصرف کننده از پیشنهادات و خدمات یک شرکت می شود. علاوه بر این با کمک تبلیغات می توان میزان فروش را هم افزایش داد.

6. هر چه افراد بیشتری از محصولات یا خدمات یک شرکت مطلع باشند، تمایل بیشتری برای حمایت از آن دارند. مطمئنا یک تبلیغ خوب به حدی تاثیرگذار است که مشتری را به خرید محصولات یا خدمات تشویق کند و در عین حال باعث می شود مشتری به استفاده از آن ادامه دهد. حفظ مشتری قطعا از امتیازات برجسته تبلیغات به حساب می آید که شرکت های زیادی به دنبال آن هستند.

 

آقای تبلیغ