صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم؟
مقالات سه شنبه 18 شهریور 1399 409بازدید

چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم؟

همه تجارت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ با رشد اینترنت تغییرات زیادی کرده اند و بیشتر کار ها نتوانسته‌اند خود را با اینترنت سازگار کنند و بعضی دیگر هم افت شدیدی داشته‌اند. کلید کار در اینجاست که در کسب و کار، همواره باید آماده تغییر بود وگرنه به احتمال زیاد به دلیل عدم تغییر در برابر تکنولوژی‌ها و تغییرات جدید آن کسب و کار به راحتی از بازار حذف خواهد شد. قبل از ظهور اینترنت، تبلیغات فقط محدود به بیلبوردها، رادیو و تلویزیون، تبلیغات محلی از طریق تراکت و پوستر، تابلوها و ... بود. اما امروزه تبلیغات شکل جدیدی به خود گرفته و حتی اگر صاحب یک کسب و کار علاقه‌ای به تکنولوژی نداشته باشد وقتی رقیبان را در حال تبلیغ در اینترنت ببیند مجبور به تبلیغات اینترنتی خواهد شد.

تبلیغات آنلاین جزو مؤثرترین تبلیغات برای گسترش انواع کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ است. مدیران مشاغل گوناگون با تبلیغ در اینترنت می‌توانند دامنه‌ی فعالیت‌های خود را گسترش دهند، مشتریان جدید پیدا کنند و درآمد خود را افزایش بدهند. تبلیغات در اینترنت از روش های زیادی امکان پذیر است مثل مواردی چون پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات نمایشی، ایمیل مارکتینگ و ... . تبلیغات آنلاین ممکن است برای کسانی که به تازگی پا به عرصه‌ی کسب‌و‌کار و بازاریابی گذاشته‌اند، کمی سخت به نظر برسد در حالی‌ که اینجوری نیست. با یادگیری و رعایت اصول تبلیغات آنلاین و استفاده از ابزارهای کارآمد، می‌توانید با تبلیغ آنلاین، نقش مؤثری در گسترش فعالیت تجاری خود داشته باشید.

ممکن است از نظر بعضی ها تبلیغات در اینترنت برای مشاغل تازه کار غیر قابل اعتماد به نظر برسد اما اگر این کار اصولی و حرفه ای انجام شود نقش موثری در فعالیت های تجاری خواهد داشت. البته این نکته بسیار مهم است که شما قبل از انجام تبلیغات اینترنتی باید نمایش درستی از آن ها به اجرا بگذارید. یکی از مسائلی که تاثیر مستقیمی در افزایش نرخ تبدیل ورودی به مشتری شما دارد، این است که ورودی‌های سایت بتوانند به شما اعتماد کنند و اینکه بتوانید نظرشان را جلب نمایید تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند.

تبلیغات گوگل بهترین ابزار برای جذب مشتریان هدف است، اما این مسئله که چه تعداد از افراد قرار است به مشتری تبدیل شوند کاملاً بستگی به سایت شما، محتوایی که ارائه می‌دهید و مهم‌تر از همه دلیلی است که به کاربر می‌دهید تا از شما خرید کند. بنابراین بهتر است تمام مزایای کسب و کار خود را به همه اعلام کنید. برتری کسب و کار شما، ارزشی که برای کاربر ایجاد می‌کنید و امتیازات و خدماتی که به او می‌دهید نقش بسیار زیادی در افزایش شانس فروش شما خواهد داشت.

افرادی که با اینترنت سر و کار دارند بیشتر کاربران موبایل هستند. بنابراین گوگل اهمیت بسیار زیادی به کاربران موبایل می دهد. اگر سایت شما نمایش مناسبی در موبایل نداشته باشد باید هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کنید در غیر این صورت مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. و تا زمانی‌که این مشکل را برطرف کنید می‌توانید نمایش تبلیغ را روی دستگاه موبایل ببندید. در این صورت تبلیغ شما تنها برای کاربرانی نمایش داده می‌شود که از دستگاه‌های تبلت و دسکتاپ برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند.

سایت بدون محتوا، مثل مغازه بدون فروشنده است و سایت با محتوای بد، همچون مغازه ای است که فروشند درست و حسابی ندارد و مشتری مغازه را سریع ترک خواهد کرد و دیگر هیچ وقت به آن مراجعه نمی‌کند. به همین دلیل تا جایی که ممکن است سعی کنید در مورد محصولات و خدماتی که دارید محتوای ارزشمند و قابل فهم به کاربران ارائه دهید. و در مورد محصولات و خدمات خود محتوای خلاقانه بنویسید.

یکی از اولین روش های تبلیغات آنلاین استفاده از شیوه‌ی تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک است. این روش یکی از مؤثرترین و رایج‌ترین انواع تبلیغات آنلاین است. این شیوه از تبلیغ برای شما این امکان را فراهم می‌کند که عبارات و کلمات مرتبط با کسب‌و‌کار خود را مشخص کنید تا هنگام جست‌و‌جوی آن کلمات در موتورهای جست‌و‌جوی گوگل تبلیغات متنی شما برای کاربران به نمایش دربیاید. این عبارات و کلمات با عنوان کلمات کلیدی یا کلیدواژه شناخته می‌شوند و پایه و اساس تبلیغات پرداخت به ازای کلیک را تشکیل می‌دهند. این کلمات بر اساس یک سیستم مزایده انتخاب می‌شوند. این روش باعث می‌شود که همه‌ی تبلیغ‌کنندگان، شانسی برابر برای به نمایش درآمدن تبلیغات‌شان داشته باشند و لزوما کسانی که بیشتر هزینه می‌کنند، شانس بیشتری ندارند.

شبکه‌های اجتماعی جزو محبوب‌ترین سرگرمی آنلاین برای بزرگسالان در همه جای دنیاست. بنابراین تبلیغ‌کنندگان کالاها و خدمات، روش‌های تبلیغاتی خود را به سوی شبکه‌های اجتماعی سوق داده‌اند:‌ یعنی همان جایی که مشتریان بخش عمده‌ای از وقت خود را در آن می‌گذرانند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی تقریبا عملکردی مشابه تبلیغات کلیکی دارد با این تفاوت که این تبلیغ‌کنندگان هستند که ابتکار عمل را در دست دارند نه کاربران. در واقع تبلیغ‌کنندگان، کاربران را جست‌و‌جو می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نقاط مزیت این روش تبلیغاتی این است که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مستقیما، مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند و همین مسئله، یکی از مهم ترین اصول تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است. در واقع با این شیوه، تبلیغ‌کنندگان بر اساس معیارهای مختلف از اطلاعات آماری مثل سن، جنسیت، درآمد، سطح تحصیلات و وضعیت تأهل تا رفتارهای اجتماعی و اولویت‌های جست‌و‌جو می‌توانند مشتریان را هدف بگیرند. 

ایمیل مارکتینگ یکی از اصلی ترین عناصر در کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین است. برخی از تبلیغ‌کنندگان فقط از کمپین‌های تبلیغاتی ایمیلی برای پیشنهادات دوره‌ای خاص یا دانلود محتوای خاص، استفاده می‌کنند، در حالی‌که برخی دیگر از صاحبان کسب‌و‌کارها، از بازاریابی ایمیلی برای کامل کردن سایر کانال‌های تبلیغاتی آنلاین، بهره می‌برند. این شیوه از بازاریابی یکی از مؤثرترین شیوه‌ها در تبلیغات است که باعث شده بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از آن استفاده کنند. و برای نگه داشتن مشتریان قدیمی و حفظ آن ها اهمیت بسیاری دارد.

تولید محتوای ویدئو می تواند یک منبع فوق‌العاده سرگرم کننده برای کاربران باشد. استفاده از ویدیو به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی، ایده ای فوق‌العاده است. یوتیوب بزرگترین پایگاه ویدیویی جهان است که امکان نمایش در ابتدای ویدیوها را به شما می‌دهد. همچنین با ایجاد کانال در یوتیوب می‌توانید به بهبود SEO سایت‌تان نیز کمک کنید. علاوه بر این با به اشتراک‌گذاری ویدیو در یوتیوب و آپارات و دیگر سایت‌های اشتراک ویدیو می‌توانید ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنید و شانس این را داشته باشید که کسانی که ویدیوی شما را تماشا می‌کنند، تبدیل به مشتری تان شوند. 

 

آقای تبلیغ