صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره مزیت تبلیغات آنلاین برای کسب و کار صنعتی
مقالات یکشنبه 16 شهریور 1399 301بازدید

مزیت تبلیغات آنلاین برای کسب و کار صنعتی

امروزه با گسترش بازاریابی اینترنتی روش‌های تبلیغات اینترنتی افزایش پیدا کرده است. و باعث شده انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی به وجود بیاید و می‌توان در برنامه دیجیتال مارکتینگ از ترکیبی از آن روش ها استفاده کنید. و به این موضوع توجه داشته باشید که هر یک از روش‌های تبلیغات اینترنتی برای اهداف خاصی کارآمدتر هستند. افزایش آگاهی برند و بهبود فروش هم از مهمترین اهداف در بازاریابی اینترنتی به حساب می آید. به عنوان یک بازاریاب برای تبلیغات اینترنتی بایستی درباره تمام ابعاد تبلیغات اینترنتی آگاهی داشته باشید. اما مهمتر از همه ایجاد برنامه تبلیغاتی برای اهداف کسب و کارتان است تا بتوانید از بهترین ترکیب تبلیغات اینترنتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

به تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام شود تبلیغات اینترنتی گفته می شود. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف دارای جذابیت زیادی است و علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی قیمت پایین تری هم دارد. مثلا در تبلیغات سنتی  برباید هزینه زیادی را پرداخت کنید تا تبلیغات چاپی یا بنری شما دیده شود در حالی که با همان مبلغ می توانید تبلیغات اینترنتی انجام دهید که تاثیرگذاری خیلی بیشتری داشته باشد. معمولا شرکت های بزرگ که بودجه های تبلیغاتی زیادی هم دارند از هر دو روش تبلیغات سنتی و  اینترنتی استفاده می کنند اما تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک مناسب تر است و به آن ها کمک می کند تا کارشان را بیشتر گسترش دهند.

روش های قدیمی بازاریابی برای محصولات، استفاده از شیوه های مستقیم یا غیرمستقیم برای جلب توجه و نظر مشتریان می باشد. این روش ها ساده و روشن هستند. و فقط نیاز به سرمایه گذاری پول و انجام یک سری اقدامات دارد تا به نتیجه رسید. اما تبلیغات برای کسب و کارها، در سال های اخیر تغییراتی پیدا کرده است. روش های قدیمی که قبلا استفاده می شدند امروزه دیگر در بازار ها کارایی ندارند. به همین دلیل، حضور بسیار قوی و البته رقابتی در بستر تبلیغات اینترنتی الزامی به نظر می رسد. با تغییر سلیقه افراد دیگه بازاریابی قدیمی کاربردی ندارد. به همین دلیل فرصت های جدیدی از طریق تبلیغات اینترنتی در دسترس کسب و کارها قرار گرفته است.

مزیت تبلیغات آنلاین برای کسب و کار صنعتی

1. هزینه کمتر سود بیشتر: تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات دیگر مقرون به صرفه است. یعنی با هزینه کمتر نسبت به بقیه رسانه ها میتوان تبلیغ خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار داد.

2. دسترسی به مخاطبان هدف: در تبلیغات اینترنتی این امکان وجود دارد که با توجه به نوع مخاطب بتوانید تبلیغات خود را برای گروه های خاصی از مخاطبان ارسال کنید و در سایتهای مختلف که کاربران مختلف از لحاظ گروه های سنی و یا نوع کسب و کار دارند برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. این کار باعث میشود کیفیت تبلیغات شما بهتر شود و به نتایج بهتری برسید.

3. ارائه اطلاعات بیشتر: این موضوع به این معنا است که در روزنامه و مجلات فقط میتوان یک کادر تبلیغاتی داشت که تعداد محدودی متن در آن قرار میگیرد اما در تبلیغات اینترنتی می توان از فایل های تصویری استفاده کرد که و از نوشته های بیشتری بهره برد و یا با نمایش ویدئو چند ثانیه ای اطلاعات کاملتری را در معرض نمایش گذاشت و یا اینکه با کلیک روی تبلیغ به سایت و یا صفحه خاصی رفت تا به اطلاعات کاملتری دست پیدا کرد.

4. روش پرداخت مناسب: در بازاریابی سنتی باید کل مبلغ تبلیغ را در همان ابتدا پرداخت کرد اما در بازاریابی آنلاین و استفاده از تبلیغات اینترنتی میتوان پرداخت هزینه را بر اساس کلیک ها، پیدا کردن مخاطبان واقعی انجام داد. 

5. وجود شاخص اندازه گیری: در تبلیغات آنلاین می توانید شاخص هایی را تعیین کنید که با استفاده از آن قابلیت ردگیری و اندازه گیری داشته باشید. در تبلیغات دیجیتالی و آنلاین توسط ابزارهای مختلف میتوان میزان عملکرد و تاثیر تبلیغات را بررسی کرد که این بررسی نتیجه بهتر و کاملتر شدن انواع تبلیغات شما را خواهد داشت.

6. قابلیت به روزرسانی: در تبلیغات اینترنتی می توان بعد از ارسال فایل مورد نظر تغییرات و یا حذف انجام داد و هر زمان که دیدین قدیمی شده و بازدید آن پایین آمده است می توانید آن را به روز رسانی کنید.

7. برندسازی: برند سازی لوگو ، نام شرکت و نام محصولات  یکی از مهمترین روش های بازاریابی به حساب می آید و تبلیغات اینترنتی به پیشرفت سریع تر روند برند سازی کمک میکند. چون در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می گیرد.

8. دسترسی شبانه روزی: تبلیغات شما در تمام تایم شبانه روز می تواند در دسترس کاربران و مخاطبان باشد و هر زمان که بخواهند آن را مشاهده کرده و به شما دسترسی پیدا کنند که این موضوع باعث جذب مخاطبان بیشتر می شود.

9. کاهش نیاز به کارمندان: در هر کسب و کاری مالک نیاز به استخدام تعدادی کارمند فروش دارد ولی بسیاری از مشاغل آنلاین یا کسب و کارهای اینترنتی به صورت خودکار کار می کنند و دیگر نیاز به اسخدام کارمند برای بخش های مختلف نیست.

10. دسترسی به بازار جهانی: با تبلیغات اینترنتی برای شرکت خود می توانید کسب و کار خود را در سطح جهانی به بازار معرفی کنید و به مشتریان هدف زیادی در کشورها و قاره های دیگردسترسی پیدا کنید. در حالی که کسب و کار های سنتی فقط می توانند برای مشتریان در محل خاصی تبلیغ کنند، داشتن یک تجارت آنلاین یا کسب و کار اینترنتی به این معنی است که می توانید شرکت خود را در معرض تعداد زیادی از مشتریان بالقوه قرار دهید.

از مهم ترین اهداف تبلیغات اینترنتی می توان به ایجاد آگاهی در مورد کالا و خدمات یک شرکت یا سازمان، منتشر نمودن اطلاعات دقیق درباره کالا یا خدمات یک شرکت، ایجاد تصویر ذهنی مناسب درباره شرکت در مخاطبان و فروش محصولات و ارائه خدمات شرکت از طریق تبلیغات اینترنتی اشاره کرد. برای تبلیغات در فضای مجازی ابتدا باید مشخص کنید که چه وب سایت ها یا مکان هایی در اینترنت برای تبلیغات خاص شما مناسب هستند و هر رسانه چقدر بازدهی خواهد داشت و چقدر باید هزینه کرد و… که توجه به این نکات اهمیت بسیاری دارد.

 

آقای تبلیغ