صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره انواع تبلیغات اینترنتی
مقالات پنجشنبه 13 شهریور 1399 289بازدید

انواع تبلیغات اینترنتی

امروزه با توسعه بازاریابی اینترنتی روش‌های تبلیغات اینترنتی هم افزایش یافته است. و انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی به وجود آمده است و شما هم می‌توانید در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود، از ترکیبی از روش های تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. هر یک از روش‌های تبلیغات اینترنتی برای اهداف خاصی کارآمدتر هستند. افزایش آگاهی برند و بهبود فروش از مهمترین اهداف در بازاریابی اینترنتی است. به عنوان یک بازاریاب حوزه دیجیتال باید درباره تمام ابعاد تبلیغات اینترنتی آگاهی کافی را داشته باشید. اما مهمتر از همه، ایجاد یک برنامه تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان است تا بتوانید از بهترین ترکیب تبلیغات اینترنتی جهت دستیابی به اهداف خود دست یابید.

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری هم دارد. معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و  اینترنتی استفاده می کنند اما تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک باعث شده به خوبی دیده و معرفی شوند. 

انواع تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات همسان: در این نوع تبلیغات از فرمت‌های بنر و یا تبلیغات متنی استفاده نمی‌شود و تلاش می‌کنند تا اعتماد کاربر را با ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات آنها جلب کنند. ابزارهای مختلفی برای تبلیغات همسان وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد اما ساده‌ترین آنها ایجاد وبلاگ است. در وبلاگ خود در مورد موضوعات مربوط به حوزه فعالیت‌تان صحبت کنید، اما تنها به محتوای تبلیغی جهت تشویق به خرید و سفارش نپردازین بلکه موارد مفید و جالب برای کاربران را هم در وبلاگ خود منتشر کنید. ین نوع تبلیغات به این دلیل کارایی بالایی دارند که نه تنها به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شوند و مزاحمتی برای کاربر ندارند، بلکه برای افرادی که آن را مشاهده می‌کنند ارزشمند هم هستند.

2. تبلیغات موتور جستجو: در این روش بازاریابی اینترنتی، هدف این است که در زمان بسیار کوتاهی، آگاهی از نام تجاری و برند افزایش پیدا کند. همه چزی که نیاز است عبارت است از یک آگهی با عنوان و توضیحات و کلمات کلیدی. در بازاریابی موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار جهت نمایش تبلیغات استفاده می‌شود؛ به این صورت که تبلیغات هنگام جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده می‌شود. هزینه تبلیغات موتورهای جستجو معمولا به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود.

3. تبلیغات بنری: از بیشنرین نوع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری است. سیستم های تبلیغاتی زیادی هستند که در زمینه تبلیغات بنری فعالیت می‌کنند و با عضویت در این سایت‌ها و ثبت بنر و آدرس سایت‌تان می‌توانید شروع به تبلیغات بنری در سایت‌های همکار این سایت‌ها کنید. هزینه تبلیغات بنری معمولا به صورت کلیکی یا به ازای هر هزار نمایش محاسبه می‌شود ولی این تبلیغات نسبت به تبلیغات گوگل هزینه کمتری و اثربخشی بسیار پایین تری دارد.

4. تبلیغات در شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره مردم را تشکیل می دهند و برای آگاهی از برند و همچنین دستیابی به مشتریان جدید هدف، موثر هستند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌تواند بسیار هدفمند باشد. و می توانید در بازار جهانی کسب و کار خود را گسترش دهید و فقط محدود به یک بازار خاص نمی شود.

5. ایمیل مارکتینگ: این نوع بازاریابی اینترنتی مربوط به گذشته می شود اما در حال حاضر سیستم‌های اختصاصی بازاریابی آنلاین پیشرفت و تغییرات زیادی داشته‌اند. کمپین‌های تبلیغات ایمیلی با کمک ابزارهای ایمیل مارکتینگ خودکارسازی شده‌اند، امروزه با کمک یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ می‌توانید به اهداف تجاری بسیار سودآور رسید. با توجه به اینکه هزینه جذب مشتری جدید بیش از 7 برابر هزینه نگهداری مشتری فعلی است، می‌توان از ایمیل مارکتینگ برای افزایش وفاداری مشتریان فعلی هم استفاده کنید.

6. تبلیغات ویدئویی: محتوای ویدئو یک منبع فوق‌العاده سرگرم کننده برای کاربران می تواند باشد. استفاده از ویدیو به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی، ایده ای فوق‌العاده است.  همچنین با ایجاد کانال در یوتیوب می‌توانید به بهبود SEO سایت‌تان هم کمک کنید. علاوه بر این با به اشتراک‌گذاری ویدیو در یوتیوب و آپارات و دیگر سایت‌های اشتراک ویدیو می‌توانید ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنید و شانس این را داشته باشید که کسانی که ویدیوی شما را تماشا می‌کنند، تبدیل به مشتری تان شوند.

زمانی که یک کسب و کار می خواهد محصولا و خدمات خود را در سطح گشترده تری معرفی کند هیچ رسانه ای توان مقاومت در برابر اینترنت را ندارد. از طریق انجام فعالیت بازاریابی آنلاین محصولات، یک تولید کننده در بخشی از جهان قادر به پیدا کردن مشتری برای محصولات خود در گوشه ای دیگر از جهان می باشد. تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار میدهد. مزیت دیگر تبلیغات انلاین بر تبلیغات سنتی یا آفلاین هزینه پایین و دسترسی به مخاطبان بیشتر است که می تواند فروش را افزایش دهد.

 

آقای تبلیغ