صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره اصول داشتن یک تبلیغات هدفمند
مقالات سه شنبه 11 شهریور 1399 297بازدید

اصول داشتن یک تبلیغات هدفمند

تبلیغاتی می تواند برایتان نتایج دلخواه داشته باشد که هدفمند باشد تبلیغات هدفمند تبلیغاتی است که به بررسی مشتریان و بازار هدف و تبلیغ در آن بازار برای بدست آوردن مشتری بپردازد. بازار برای هر کسب‌و‌کاری بخش های مختلفی دارد که در هر بخش مخاطبین، خصوصیات مشترکی داشته و نسبت به روش های مختلف بازاریابی واکنش مشابهی نشان می دهند. به همین دلیل هر بخش از بازار باید بررسی شود و در نهایت برای رسیدن به بیشترین درآمد و مشتری یا تحقق هدفی معین، آن بخش از بازار که ما را به آن نتیجه می‌رساند به‌عنوان بازار هدف انتخاب می‌شود. در تبلیغات هدفمند حتما باید به این موضوع ها و تقسیم بندی ها توجه کرد.

کاربران معمولا خودشان اطلاعات مربوط به خودشان را به‌صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند که با یک کلیک ساده می توان به آن دست پیدا کرد. به همین دلیل بازاریاب‌ها می توانند با دستیابی به اطلاعات بیشتر از کاربران برای نیازهای فردی هرکدام از آن‌ها یک راه‌حل مناسب ارائه کنند. تبلیغاتی که هدفمند باشد و با برنامه ریزی مشخص جلو برود درصد موفقیت در آن بیشتر است. زمانی که بازاریابان به اطلاعات کاربران دسترسی نداشته باشند کارایی تبلیغات هم کم خواهد شد.

تبلیغات واژه ای است که حتی گفتن آن هزینه بر است اما اطمینان داشته باشید که تبلیغات می تواند کسب و کار شما را از صفر به صد برساند. روش های قدیمی تبلیغاتی زیادی هستند که بصورت نشریه در روزنامه ها، چاپ کردن تراکت، تبلیغات کاغذی و پخش آنها در منطقه های مورد نظر ارائه می شوند و روش دیگر تبلیغات که قبلا تاثیر گذار بود ارسال اس ام اس بصورت منطقه ای است که هر دو حالت هزینه زیادی دارد و در حال حاضر بازخورد پایین دارد زیرا دیگر مردم از این روش استقبال نمی کنند در حالی که به علت هزینه ی بالای تبلیغات در دنیای امروز مدیریت آن بسیار اهمیت پیدا می کند و تبلیغات هدفمند و با روش های از پیش تعیین شده فرایند فروش و برندینگ را آسان می کند. توجه به اهداف تبلیغات و فکر کردن به نتایج آن یکی از مهمترین گام ها قبل از اجرای آن است.

اولین گام در تبلیغات هدفمند انجام معیارهای تقسیم بندی بازار است که شامل یک سری موارد می شود. و باعث دقیق تر شدن انتخاب مخاطبین هدف خواهد شد.

- متغیر های جغرافیایی (مانند کشور، استان، شهر و …)

- متغیر های جمعیت شناسی (سن، جنسیت، درآمد، شغل، تحصیلات و …)

- عوامل روانشناختی (خصوصیات روانی افراد مانند درون‌گرایی یا برون‌گرایی و …)

- عوامل رفتاری (میزان مصرف، خرید آنلاین یا آفلاین، وفاداری مشتریان و …)

در نوشتن آگهی های تبلیغاتی باید بدانید که مهم ترین بخش آگهی تیتر آن است. اگر برای نوشتن متن آگهی ها و توضیحات محصول خود یا برای مقالاتتان وقت زیادی می‌گذارید همانقدر هم باید برای داشتن یک تیتر خوب وقت بگذارید. چون تیتر یک محتوا اثربخشی و جذابیت متن را چند برابر می کند. درواقع تیتر برای مخاطب مشخص می‌کند که آیا این مقاله یا متن آگهی برای او نوشته شده است و به دردش میخورد و یا اصلا به دردش نمی خورد و نباید برای آن وقت بگذارد.

در نهایت و آخر متن آگهی خود یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام بدهید آن است که خیلی واضح از مخاطب بخواهید که محصول شما را همین الان خریداری کند، یا سفارش خدمات را همون موقع ثبت کند. با ترفند های مختلفی می‌توانید یا به مخاطب انرژی بیشتر دهید و یا حتی او را با ترس از دست دادن مشتاق و راضی به خرید سریع کنید. این مرحله در تمام فرآیند فروش و بازاریابی بسیار تاثیر گذار و مهم است و متاسفانه خیلی مواقع دیده می شود که در آگهی های فروش یا در ارائه ها فروشنده ناگهان مشتری را به حال خود رها میکند و از اون مستقیما نمیخواهد که همراه بشود و خرید کند.

و حتما به اصل مهم تولید محتوا توجه کنید که آن مختصر و مفید صحبت کردن است چون هیچ کس دوست ندارد متن های گیج کننده، پیچیده یا طولانی بخواند مخصوصا اگر آن متن یک تبلیغ باشد. فراموش نکنید که می توانید با استفاده از کلمات جذاب پیامتان را به با کمترین کلمات به بهترین و ساده ترین شکل ممکن بنویسید تا مخاطب اطمینانش جلب شود.

بررسی کردن شاخص های موفقیت و شکست و بدست آوردن آمار دقیق از قبل و بعد از انجام تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد که اگر این مرحله به درستی انجام نشود می‌تواند باعث شود که یک اشتباه تبلیغاتی را بارها تکرار کنید و بخش زیادی از هزینه و زمان خود را هدر دهید قبل از شروع تبلیغات، آمار بازدید و فروش خود را محاسبه کنید تا بتوانید با آمار جدید بعد از انجام تبلیغات مقایسه کنید. این کار باعث پیداکردن بهترین و اثربخش‌ترین الگوی تبلیغاتی برای شما می‌شود.

باتوجه به بازار تبلیغات، می‌توان در آن هزینه هایی زیادی کرد از آنجایی که بودجه‌های تبلیغاتی معمولا محدود است، منطقی‌تر است با تخمین و اختصاص دادن بودجه موردنظرمان به تبلیغات، الگوی تبلیغاتی مناسب کسب و کارمان را اصولی‌تر و ساده‌تر پیدا کنیم. همچنین حتما برای هر مرحله از تبلیغات، بودجه مخصوصی را باید تعیین کرد تا به بهترین بازدهی از تبلیغات برسیم و هدررفت هزینه و منابع نداشته باشیم.

یکی از مهمترین مزیت های تبلیغات هدفمند این است که بیشترین منفعت را به مشتری و مصرف‌کننده می‌رساند. پیام‌های شما به صورت سفارشی و شخصی‌سازی شده به آنها می‌رسد، می‌توانید به صورت موثر خدمات و محصولات خود را مستقیما به دست آنها برسانید، نیاز آنها به درستی برطرف می‌شود و چیزی را دریافت می‌کنند که به آنها ارتباط داشته و مورد علاقه‌شان است. و از طرف دیگر کسب و کارها و تبلیغ‌دهندگان هم از هدفمند و هوشمند بودن برنامه‌های خود منفعت زیادی کسب می‌کنند. کمپین‌های آنها اثربخشی بیشتری دارد، منابع آنها به درستی صرف می‌شود، هزینه تبلیغات‌شان کاهش می‌یابد، نرخ بازگشت سرمایه بهتری دارند، فروش آنها بالاتر رفته و در نهایت مشتریان راضی و وفادارشان بیشتر می‌شود.

 

آقای تبلیغ