صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تبلیغات صنعتی
مقالات پنجشنبه 6 شهریور 1399 661بازدید

تبلیغات صنعتی

بازاریابی صنعتی به فروش یک محصول یا خدمات یک شرکت به یک شرکت دیگر می شود. بازاریابی صنعتی بازاریابی صنعتی معمولا توسط شرکت هایی انجام می شود که محصولاتی را تولید می کنند که مصرف کنندگان عادی از آنها استفاده نمیکنند. مثل فولاد. با این حال، آن توسط  شرکت هایی که محصولات آن را میفروشند به مشتریان خدمات میدهند استفاده میشود. مانند مصرف کنندگان عادی کسب و کارهای دیگر. بازاریابی کالاهای صنعتی باعث کاهش چشم گیر هزینه های بازاریابی شرکت های عرضه کننده تجهیزات صنعتی گردیده و توانسته در مدت اندکی بازار شرکت های تحت پوشش شبکه بازاریابی صنعتی را گسترش دهد. تولید کنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالاهای صنعتی می توانند بدون هیچ هزینه اولیه ای به شبکه بازاریابی صنعتی بپیوندند.

موفقیت در حوزه بازاریابی صنعتی از تبلیغ و نشان دادن محصولات در رادیو یا تلویزیون حاصل نمی‌شود. بلکه موفقیت در این حوزه درنتیجه شناساندن شرکت خودتان در صنعت و نشان دادن محصول به‌عنوان یک جزء ثابت و اصلی به دست می‌آید. 

بازاریابان صنعتی به ‌طورکلی می توانند بر گروه های زیر تمرکز کنند:

- شرکت‌هایی که محصولات آنها را مورد استفاده قرار می‌ دهند، از قبیل شرکت‌های عمرانی که اقدام به خرید صفحات استیل به ‌منظور استفاده در ساختمان‌ها می ‌کنند.

- مراکز دولتی می تواند بزرگ ‌ترین و تنها هدف و مصرف ‌کننده بازاریابی صنعتی.

- موسسات از قبیل بیمارستان‌ها و مدارس.

- شرکت‌هایی که پس از خرید این محصولات اقدام به خرید آنها به مصرف‌ کننده خرد می‌کنند، از قبیل دلالان و عمده ‌فروشان.

یک بازاریاب صنعتی به ‌طور مؤثر می‌تواند محصول یا خدمت خود را از طریق جایگاه ‌یابی پیشنهاد خود به‌ صورت مناسب به دست خریدار مناسب برساند، از طریق شناخت نیازهای مشتری و ارائه پیشنهاد راه‌ حل‌های مناسب به ‌منظور ترکیب نیازها با راه‌ حل‌ها. 

شناخت نیازهای مشتری برای یک بازاریاب صنعتی قبل از آغاز هرگونه فعالیت بازاریابی یا تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست. در بازاریابی مصرفی، یک تبلیغ مؤثر می ‌تواند در مجموعه گسترده‌ای شبکه‌ها پخش شود و درصدی از مصرف‌ کنندگان را به خرید آن وادار کند. اما ازآنجایی ‌که بازاریابی صنعتی فرایندی بسیار تخصصی‌ تر است بازاریابان همواره با ریسک بیگانه ساختن مشتریان احتمالی خود روبرو می‌باشند، اگر که قبل از منطبق ساختن خدمات و محصولات خودشان با نیازهای آنها اقدام به شناخت کامل نیازهای آنها نکنند.

برای صنایع بزرگ خریدهای زیادی انجام می‌شود که برای همین کار بودجه زیادی صرف می‌شود، افراد متعددی نقش دارند و به‌طور کلی چرخه خرید طولانی‌مدت و پیچیده است. بنابراین مشخص است که خریداران قبل از اقدام برای خرید دست به تحقیقات گسترده‌ای خواهند زد. ازهمین‌روی، اقدامات بازاریابی باید بسیار دقیق و با پیش‌بینی‌های جزئی رفتار خریدار همراه باشد.

چرخه خرید محصولات صنعتی طولانی است. بنابراین در مدت زمان طولانی با خریداران در ارتباط خواهید بود. لازمه مدیریت صحیح این ارتباط چیزی نیست جز ایجاد اعتمادی دوسویه و ارائه امکانات و رفتاری که فرایند همراهی مشتری با شما را معقول و مطلوب می‌سازد. اگر این ارتباط مبتنی‌بر اعتماد شکل بگیرد خریداران از حالت مشتری به حالت شرکا تغییر جایگاه خواهند داد و ارتباط شکل‌گرفته حتی سال‌ها به‌طول می‌انجامد.

رپورتاژ آگهی صنعتی به طور واضح آگهی تبلیغاتی نیست و می‌تواند اطلاعات مفیدی را ارائه دهد، ممکن است مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات سنتی بیشتر به آنها توجه کنند و آنها را بخوانند.

رپورتاژهای آگهی همچنین فرصتی را برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد مزایای یک محصول یا خدمات نسبت به یک آگهی سنتی فراهم می‌کنند، که معمولا در تصاویر و سبک بودن متن بسیار سنگین است. بنابراین خطر تبلیغات این است که می توانند باعث از بین رفتن اعتماد مخاطبان مصرف کننده شوند. بسیاری از نشریات نشان می‌دهند وقتی محتوا یک تبلیغ است برای جلوگیری از گمراه کننده خوانندگان. این آگهی در کنار محتوای معمولی انتشار ظاهر می‌شود، اما ممکن است دارای “حمایت مالی” یا “بخش ویژه تبلیغات” باشد.

همانند تبلیغات سنتی، وقتی شرکت‌ها از رپورتاژ آگهی صنعتی استفاده می‌کنند تا محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنند، باید اطمینان حاصل کنند که این آگهی دارای لحن و محتوای مناسب برای مخاطبان مصرف کننده است.

 

آقای تبلیغ