صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره انواع آگهی تبلیغاتی
مقالات سه شنبه 4 شهریور 1399 306بازدید

انواع آگهی تبلیغاتی

امروزه هر شخصی که در هر کجای دنیا باشد تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا بزرگ داشته باشد میداند که برای معرفی کسب و کارش و جذب مشتریان نیاز به تبلیغات دارد . تبلیغات کمک میکند که مخاطبان را در جریان ویژگی های برتر کسب و کارمان قرار دهیم و آن ها را به خرید محصولات و خدمات خود تشویق کنیم . اما از آنجایی که تبلیغات شامل هزینه هایی میشود ما باید نوعی از تبلیغات را انتخاب کنیم که برای ما به صرفه تر باشد و زمانی یک روش تبلیغاتی میتواند به صرفه باشد که باعث افزایش فروش و درنهایت باعث افزایش درآمد و مشتریان هدف ما بشود .

یکی از مهمترین نکات در انتخاب نوع روش تبلیغاتی مدت زمان تاثیر گذاری آن است مدتی که زمان می برد تا هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت کرده ایم برگردد و کسب و کار ما به سود دهی برسد. اما مدت زمان رسیدن به نقطه سوددهی در صنایع مختلف با استفاده از روش های متفاوت فرق می کند.

در کسب و کار های کوچک که از سرمایه بسیار کم برای راه اندازی استفاده می کنند باید مدت زمان رسیدن به سود دهی بسیار کم تر باشد. چون فرد پول زیادی برای هزینه کردن در بخش های مختلف و تبلیغات ندارد و برای توسعه کسب و کار خود از همان اول نیاز به جذب مشتری و دریافت درآمد از طریق فروش دارد. برخی از این افراد تصور اشتباهی در مورد تبلیغ کردن دارند و تبلیغ را یک هزینه اضافی در نظر میگیرند و آن را انجام نمی دهند که همین موضوع باعث میشود کسی از خدمات، محصولات و برند آنها خبر دارد نشود و در نهایت فروش و کسب درآمدی هم نداشته باشند و شخص همان هزینه ای که برای راه اندازی کار خود پرداخته است را هم از دست می دهد و مجبور به کناره گیری از ادامه کار می شود چون دیگه پولیم برای ادامه کار و گذران زندگی ندارد اما انتخاب نوع تبلیغ نیز اهمیت بسیار دارد زیرا اگر را درست تبلیغ را انتخاب نکنید پول و سرمایه خود را بیهوده از دست داده اید.

انواع تبلیغات در ایران

1. تبلیغات سنتی آفلاین

- چاپ و بخش کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، تراکت، هدایای تبلیغاتی.

- ثبت آگهی در روزنامه های نیازمندیها مانند همشهری و سایر روزنامه های کثیر الانتشار و تبلیغات در مجله های مختلف تبلیغاتی.

- تبلیغات در بیلبورد های کوچک و بزرگ داخل و خارج شهر.

- پخش تیزر تبلیغاتی که بصورت ویدئو در شبکه های مختلف صداوسیما پخش میشود.

- شرکت در نمایشگاه های تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار.

- استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی برای گروهی از مخاطبان هدف در منطقه ای از شهر که مورد نظر ماست.

- بازاریابی تلفنی و بازاریابی در سطح شهر، نمایشگاه ها و …

2. تبلیغات آنلاین

طراحی وسایت و فروشگاه اینترنتی

- بهبود سئو سایت برای حضور در رتبه اول تا سوم جستجوهای گوگل

- تبلیغات گوگل که باعث افزایش بازدید سایت می شود

- تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در وبسایت های پربازدید

- انتشار رپرتاژآگهی در وبسایت های خبری پربازدید

- ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مشتریان بالفعل

- تبلیغات موبایل مثل تبلیغات در انواع اپلیکیشن های کاربردی و بازی

- تبلیغات در شبکه های اجتماعی مثل تبلیغات در تلگرام، صفحات اینستاگرام و …

- ثبت آگهی در سایت ها و اپلیکیشن های نیازمندیها مثل شیپور و …

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

1. در تبلیغات آنلاین امکان دسترسی به مخاطبان هدف بیشتری است و باعث می شود تا در کمپین های تبلیغاتی خود با کمترین هزینه مرتبط ترین مخاطبان را پیدا کنیم و به صاحبان کسب و کار این فرصت را می دهد که به مشتریانی دسترسی پیدا کنند که واقعا خواهان خرید و استفاده از محصولات آنها می باشند.

2. از مهم ترین مزیت های تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی یا آفلاین هزینه پایین آن است، با هزینه کمتر می توان به مخاطبان هدف بیشتری دسترسی پیدا کرد و فروش را افزایش داد. هزینه ای که بابت تبلیغات اینترنتی می پردازید در مقایسه با هزینه ای که بابت تبلیغات آفلاین پرداخت می کنید و مشتری پیدا می کنید به مراتب کمتر است و بازگشت آن بیشتر است.

3. استفاده از روش های تبلیغات اینترنتی برای همه افراد آسان است و همین کاربری آسان آن باعث شده بهترین روش تبلیغاتی برای کسب و کار ها به حساب بیاید چون همه افراد به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

4. در تبلیغات سنتی پخش کننده تبلیغ بی توجه به میزان مشاهده و یا تبدیل تعداد بینندگان تبلیغ به مشتری هزینه پخش تبلیغ را می گیرد ولی در تبلیغات اینترنتی شما می توانید خودتان تعیین کنید که هزینه پخش تبلیغ به ازای نمایش و یا کلیک از حساب شما کم شود.

 مهم ترین مزیت تبلیغات این است که کمک می کند کسب‌وکارها درباره محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند به بقیه اطلاع بدهند و آگاهی مردم را نسبت به برند خود افزایش بدهند چون مردم متوجه نمی شوند چه کالایی یا خدمتی را که می‌فروشید مگر اینکه در مورد آن تبلیغات انجام بدهید. تبلیغات اینترنتی به شرکت‌ها كمک می‌کند تا از برند خود که از اهميت بسياري برخوردار است تصویر مناسبی در ذهن افراد بسازد و برندها یک‌شبه ايجاد نمی‌شوند و تبليغات يكي از ستون‌های اساسي است كه در آن تصوير برند ساخته می‌شود و بدين ترتيب تبليغات در ایجاد تصویر ماندگار از شرکت، به شرکت‌ها کمک می‌کند. تبلیغات برای مشتریان مزایای بسیاری دارد تا از محصولات مختلف باخبر شوند و اطلاعات کافی بدست آورند و به آن اعتماد کند.

 

آقای تبلیغ