صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تبلیغات آنلاین چطور انجام می شود؟
مقالات یکشنبه 2 شهریور 1399 287بازدید

تبلیغات آنلاین چطور انجام می شود؟

 امروزه با افزایش کاربران اینترنت و وجود فضای زیاد در اینترنت باعث شده تا بیشتر کسب‌و‌کارها به تبلیغات اینترنتی بپردازند. در اینترنت نمونه‌های بسیاری از صفحات تبلیغاتی وجود دارد که هرکدام از این تبلیغات آنلاین شکل خاص خودش را دارد و ممکن است بعضی از آن‌ها جذاب و گیرا باشد و مخاطبین را با خود درگیر کند یا برعکس جنبه مزاحمت داشته باشد. تبلیغات آنلاین و یا تبلیغات دیجیتال در هر حالتی تقریبا یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و آن هم جذب مخاطب بیشتر برای کالا یا خدماتی است که یک شرکت ارائه می‌دهد. تبلیغات آنلاین و یا تبلیغات دیجیتال مزایای زیادی برای کسب و کارها دارد که از مهمترین آنها می توان به کاملا هدفمند بودن و کم هزینه بودن آن اشاره کرد. 

اجزای تبلیغات آنلاین 

1. طراحی وب‌سایت اولین جزء از تبلیغات آنلاین در دیجیتال مارکتینگ است. بدون داشتن وبسایت نمیشود فعالیت خاصی در دیجیتال مارکتینگ داشت و تبلیغات آنلاین ما به طور کامل انجام نخواهد شد. درسته که با یک پیج اینستاگرام هم می‌توان فروش داشت. اما آن هم بخشی از اقدامات دیجیتال مارکتینگ است. نمی‌توان تبلیغات خود را فقط صرف فضای اینستاگرام یا تلگرام کرد و انتظار موفقیت داشت. به همین دلیل اولین قدم از فعالیت‌ دیجیتال مارکتینگ طراحی وب‌سایت است. می توانید به جای وب‌سایت، اپلیکیشن داشته باشید. اپلیکیشن و وب‌سایت داراییهای متعلق به شما هستند اما در فضای رسانه‌های اجتماعی اینطور نیست. چون در گذشته شبکه های اجتماعی پر بازده زیادی بودن که کسب و کار ها از آن طریق درآمد داشتن اما با فیلتر شدن آن را ازدست دادند برای همین  در شبکه های اجتماعی هیچ تضمینی وجود ندارد.

2. تبلیغات بنری تبلیغاتی است که هر سایت پربازدیدی تعدادی جایگاه برای تبلیغات در نظر می گیرد و آن‌ها را با ارقام ثابت برای مدت زمان مشخصی به متقاضیان اجاره می‌دهد. هر برند بر اساس نیاز خود یا کمپین تبلیغاتی که دارد می‌تواند هزینه‌ی جایگاه را پرداخت کرده و آگهی خود را در معرض دید بیشتر مخاطبین قرار دهد. این نوع از تبلیغات یکی ازمحبوب‌ترین و متداول‌ترین نوع تبلیغات بین کسب و کارهاست.

3. تبلیغات کلیکی یک مدل تبلیغاتی است که توسط گوگل ایجاد شد و در حال حاضر در دنیا و در شرکت های بسیاری تبلیغات از این راه انجام می‌شود. این نوع از تبلیغات اثربخشی بیشتری نسبت به تبلیغات بنری دارد. تفاوت این نوع تبلیغات با تبلیغات بنری این است که در تبلیغات بنری شما به ازای تبلیغات با مدت زمان مشخص در سایتی خاص مبلغی پرداخت میشود. دیگر میزان ورودی شما و تعداد کلیکی که دریافت می کنید اهمیتی ندارد اما در تبلیغات کلیکی با هر کلیک مبلغی از بودجه مشخص شما کم می‌شود و تا زمانی که آن مبلغ تمام نشده آگهی شما در معرض نمایش قرار می‌گیرد. این نوع تبلیغات به صرفه تر از‌ تبلیغات بنری است.

4. تبلیغات گوگل به تبلیغاتی گفته می شود که وقتی شما کلمه ای را در گوگل وارد کرده و نتیجه را جستجو می‌کنید تعدادی سایت در صفحه نتایج به شما نمایش داده می‌شوند. ترتیب نمایش این سایت‌ها بستگی به سئو آن داردهر سایتی که سئو بهتری دارد در صدر نتایج نمایش داده می‌شود و به همین ترتیب سایت‌های بعدی قرار می‌گیرند.  گوگل تبلیغ شما را نمایش می‌دهد و با این نمایش هزینه‌ای از شما کسر نمی‌گردد. به محض این‌که افراد روی آگهی شما در صفحه نتایج کلیک کنند مبلغ آن از بودجه شما کسر می‌شود

5. ایمیل مارکتینگ روشی از تبلیغات است که سابقه این نوع بازاریابی اینترنتی به خیلی گذشته بر می گردد اما در حال حاضر سیستم‌های اختصاصی بازاریابی آنلاین طراحی شده اند که کمپین‌های تبلیغات ایمیلی با کمک ابزارهای ایمیل مارکتینگ خودکارسازی شده‌اند امروزه با کمک یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ می‌توانید به اهداف تجاری بسیار سودآوری برسید و با توجه به اینکه هزینه جذب مشتری جدید بسیار بیشتر از هزینه نگهداری مشتری فعلی است می‌توان از ایمیل مارکتینگ برای افزایش وفاداری مشتریان فعلی هم استفاده کرد. 

6. محتوای ویدئویی می تواند یک منبع فوق‌العاده سرگرم کننده برای کاربران باشد. استفاده از ویدیو به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی ایده بسیار خوبی می باشد. یوتیوب امکان نمایش تبلیغات ویدیویی در ابتدای ویدیوها را می‌دهد. و همچنین با ایجاد کانال در یوتیوب می‌توانید به بهبود سئو سایت‌تان هم کمک کنید. علاوه بر این با به اشتراک‌گذاری ویدیو در یوتیوب و آپارات و دیگر سایت‌های اشتراک ویدیو می‌توانید ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنید و باعث شوید کسانی که ویدیوی شما را تماشا می‌کنند افزایش پیدا کنند و تبدیل به مشتری تان شوند.

یکی از مهم ترین مزیت های تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی قابلیت اندازه‌­گیری معیارهایی است که شاخص موفقیت یا شکست یک کمپین تبلیغاتی هستند. مثلا در تبلیغات تلویزیون چه جوری متوجه میشید که تبلیغ شما موثر بوده یا نه. حال یک کمپین تبلیغات آنلاینی که تبلیغ‌دهنده می‌­تواند به طور دقیق بداند که چند نفر تبلیغ­ را دیده­‌اند چند نفر روی آن کلیک کرده‌­اند و به سایت مورد نظر ما رفته‌­اند چند نفر فعالیت مورد نظر مثل خرید را کامل انجام داده‌­اند چند نفر در میانه راه پشیمان شده‌­اند و حتی می­‌توان آن‌­هایی را که در هر یک از این دسته‌­ها قرار گرفته‌­اند شناسایی کرد و تبلیغات مجزایی برای هر دسته که می خواهیم می توان نشان داد. و با دانستن چنین اعداد و ارقامی به خوبی می­‌توانید بفهمید که تبلیغات شما چقدر موفقیت‌­آمیز بوده است.

استفاده از تبلیغات انلاین برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است، بنابراین در کمپین‌ها خود حتما به تبلیغات آنلاین توجه داشته باشید تا منجر به افزایش مخاطبان هدف شما و در نهایت منجر به فروش بیشتر شما شود. 

 

آقای تبلیغ