صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره اصول اصلی تبلیغات
مقالات پنجشنبه 30 مرداد 1399 333بازدید

اصول اصلی تبلیغات

تبلیغات و بازاریابی تاثیرات بسیار مهمی در میزان موفقیت و درآمد کسب و کار ها دارد. جذب مشتری هدف در دنیای پرمشغله امروزی اهمیت زیادی دارد و اگر تبلیغات صحیح و اصولی انجام دهید می توانید مشتریان زیادی را جذب شرکت و محصولتان کنید و سود بیشترو موفقیت بیشتری را بدست آورید. شما هم اگر می خواهید اولین کسی باشید که مردم را جذب می کنید باید اصول مهم تبلیغات را رعایت کنید. رعایت اصول تبلیغات موفق در کسب‌وکار باعث می‌شود که شما اطمینان کنید که به مؤثرترین شکل ممکن حرفتان را با دیگران در میان گذاشته‌اید درحالی‌که مهم نیست پیام تبلیغاتی شما چیست و از چه برنامه ای برای پخش آن استفاده می‌کنید. 

اصول اصلی تبلیغات

1. روی محصول و خدماتتان شناخت کافی داشته باشید: برای اینکه بتوانید محصولتان را به فروش برسانید نیاز است بتوانید اطلاعات کافی از چیزی که ارائه می‌کنید داشته باشید تابتوانید آن را به مشتریان احتمالی خود نشان دهید. تمام چیزی که برای شروع تبلیغات لازم دارید اصول تبلیغات موفق و شناخت کامل محصول است جدا از اینکه چه چیزی به فروش می‌رسانید، با جمع‌آوری تمام اطلاعاتی که راجع به آن دارید شروع کنید. اگر شما یک محصول را به فروش می‌رسانید، تمام جزئیات آن را پیدا کنید و درباره اینکه چگونه ساخته می‌شود، چه‌کاری انجام می‌دهد مخصوصاً به اطلاعاتی درباره ویژگی‌های منحصربه‌فرد و باکیفیت آن نیاز دارید. مزیت اصلی‌ که این محصول ارائه می‌دهد چیست؟ این ممکن است درنهایت به‌عنوان اصلی شما تبدیل شود.

2. شناخت مخاطبان هدف: یکی دیگر از اصول تبلیغات موفق این است که به‌طور مشخص برای خواسته‌ها، نیازها، علایق و زبان مردمی که به آن‌ها محصولتان را می‌فروشید متناسب شده باشد. اصول تبلیغات موفق این است که باید به صرف کردن زمان برای غرق کردن خودتان در فرهنگی که مشتری احتمالی‌تان در آن زندگی می‌کند بپردازید. فیلم‌هایی را که آن‌ها تماشا می‌کنند را ببینید. مشهورترین مجله‌هایشان را بخوانید. به گفتگوهای آن‌ها در آسانسورها، رستوران‌ها، در هر موقعیت یا هر مکانی که اغلب وجود دارند؛ گوش کنید. و تمام اطلاعات کافی را راجع به مشتریان هدفتان بدست بیاورید اینجوری می توانید وقت بیشترتان را فقط روی مخاطبان مورد نظرتان بگذارید و جذب مخاطب بیشتری داشته باشید.

3. تبلیغات باید احساسات مشتریان را تحریک کند: تبلیغاتی موثر است که احساسات مشتریانتان را تحریک کند و مشتری بتواند با تبلیغ ارتباط برقرار کند این اصل باید حتما رعایت شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

4. تبلیغات باید باعث کنجکاوی مخاطب شود: مخاطبان باید به سمت محصول شما جذب شوند و خودشان بخواهند که بیشتر بدانند. این میل آن ها را متوقف می کند و به بررسی تبلیغ مجبور می کند و باعث می شود به دنبال اطلاعات بیشتری بگردند.

5. از رقبایتان متمایز باشید: هدف شما به عنوان یک آگهی‌دهنده یا شرکت این است که چنان تفاوت مهمی ایجاد کنید که موجب شود مشتری شما را به رقبای دیگر ترجیح دهد؛ یعنی چیزی که انتظارش را دارید. آگهی‌ها باید برای مخاطبین مرتبط و غیرمنتظره باشند. مرتبط بودن موجب مفید بودن و غیرمنتظره بودن موجب موردتوجه قرار گرفتن می‌شود. تنها تعداد کمی از آگهی‌ها مرتبط و غیرمنتظره هستند. شما باید هر دو باشید. 

 مشتریان هرروزه با هزاران پیام تبلیغاتی علاوه بر پیام شما رو به رو می شوند. این تراکم بالای پیام های ارسالی در حیطه ی بازاریابی باعث می شود که اغلب تلاش ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به بیشتر تبلیغات  توجهی نشود. پس شما باید تبلیغاتی بسازید که بتواند در برابر بقیه تبلیغات جذابیت بیشتری داشته باشد.

 

آقای تبلیغ