صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره صنعت چاپ و تبلیغات
مقالات سه شنبه 28 مرداد 1399 407بازدید

صنعت چاپ و تبلیغات

مفهوم چاپ یعنی انتقال اطلاعات از قبل تعیین شده شامل نوشته،حروف، اعداد، تصاویر و علائم بر روی یک زمینه است. و به بیانی دیگر چاپ در اثر فشار یک جسم بر روی سطح دیگر انجام می‌گیرد. امروزه با رشد محصولات و کالاهای متنوع نیاز به سندهای چاپی در عرصه‌های گوناگون مثل تجارت، صنعت و عرصه‌های فرهنگی افزایش یافته و با وجود تکنولوژی‌های جدید همچنان چاپ به عنوان یکی از عناصر مهم در تبادل و انتقال اطلاعات مورد استفاده بسیار قرار می‌گیرند. 

وقتی می گوییم صنعت چاپ اولین چیزی که به عنوان یک سند چاپی به ذهن می‌رسد یک کتاب و یا مجله خواهد بود ولی امروزه دنیای چاپ تغییرات بسیار زیادی کرده است و از کتاب و مجله ها بالاتر رفته و به صورت شکل های مختلفی مثل: کارت ویزیت، کاتالوگ، ست های اداری، بروشور، بسته‌بندی‌های گوناگون شیشه، پارچه، اشیاء پلاستیکی و... شکل گرفته است. هر‌کدام از‌ این موارد باتوجه به جنس، شکل و طریقه مصرف می‌توانند نوعی چاپ خاص و متفاوتی را به خود اختصاص دهند.

علاوه بر اینکه صنعت تبلیغات به صورت مجازی و تبلیغات اینترنتی انجام می شود همچنان چاپ جایگاه خود را در زمینه تبلیغات در بین مخاطبین حفظ کرده و وجود سندهای چاپی مختلفی همچون انواع مختلف کارت‌ها، کاتالوگ‌، ست‌های اداری، سربرگ، بروشور،لیبل، بنر و … نشان دهنده همین قضیه است. بنابراین چاپ به عنوان یکی از مهم‌ترین اصل‌های صنعت تبلیغات بوده که برای هر کسب و کاری نیاز است. تولیدات چاپی به‌ منظور آگاه کردن و جذب مشتریان و مخاطبان انجام می‌شود. هر شرکت و بنگاه اقتصادی برای شناساندن خود و محصولات جدیدی که در نمایشگاه‌ها و مراکز تجاری ارائه می‌دهد جهت تبلیغ و اطلاع‌رسانی مردم نیاز به ابزارهای چاپی و تبلیغاتی دارد.

تبلیغات چاپی و دیجیتالی در دنیای آنلاین کلید اصلی موفقیت هر کسب و کاری به حساب می آید و حتما باید به صورت اصولی و درست انجام شود. بخشی از فرایند بازاریابی شامل بازاریابی چاپی می شود. حتی اگر کسب و کار شما به صورت آنلاین هم باشد شما باز هم نیاز دارید برای ارتباط بهتر و بیشتر با مخاطبان خود از طریق تبلیغات چاپی مانند بروشور،کاتالوگ،کارت ویزیت و ... اقدام کنید.

کارت ویزیت یکی از ابزار های تبلیغاتی مهم است که باید اطلاعاتی در خصوص شرکت یا خدماتتان کهدریک جمله شرح داده شده است در پشت کارت باشد. بهتر است که این اطلاعات در بالا یا پشت کارت ثبت شود. همچنین سعی کنید که از طراحی لوگو و کارتی با طراحی خاصی استفاده کنید هر چه کارت شما خاص تر باشد میزان جلب توجه به آن بیشتر می شود.

بازاریابی موثر در کسب و کار وقتی انجام می شود که بیشتر شرکت‌ها وقتی به مشتریان می‌رسند، خدمات و محصولات خود را معرفی می‌کنند و به آنها توضیح می‌دهند که چرا باید از این خدمات و محصولات استفاده کنند ولی بیشتر آن ها فراموش می‌کنند که توضیح بدهند یک محصول چگونه برای مشتری سودمند است و زمانی که به مشتری توضیح می دهید که چگونه خدمات و محصولات شما بر زندگی آن ها تاثیر خواهد گذاشت و برایشان مفید است آن موقع است که مشتریان زیادی جذب می شود. البته ابتدا باید خواسته های مشتریان را بشناسید تا بتوانید از مزایای محصولات یا خدماتتان برای او صحبت کنید. اینجاست که تحقیقات بازار اهمیت پیدا می کند.

کارت ویزیت ابزاری برای نشان دادن هویت کسب و کار شما است و. به کسب و کار شما چهره می بخشند و در یاد مخاطبانی که شاید بعدا تبدیل به مشتریان دائم شما شوند میماند که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید. ارائه کارت ویزیت می تواند نشان دهنده حس تعامل و ایجاد رابطه دوستانه با مشتری است و اگر درست و موثر طراحی شود، پیام و ارزش کسب و کار شما را به مخاطب خاطر نشان میکند و نگرش مثبتی در مخاطبان ایجاد می‌کند.

بازاریابی موثر در کسب و کار وقتی انجام می شود که بیشتر شرکت‌ها وقتی به مشتریان می‌رسند، خدمات و محصولات خود را معرفی می‌کنند و به آنها توضیح می‌دهند که چرا باید از این خدمات و محصولات استفاده کنند ولی بیشتر آن ها فراموش می‌کنند که توضیح بدهند یک محصول چگونه برای مشتری سودمند است و زمانی که به مشتری توضیح می دهید که چگونه خدمات و محصولات شما بر زندگی آن ها تاثیر خواهد گذاشت و برایشان مفید است آن موقع است که مشتریان زیادی جذب می شود. البته ابتدا باید خواسته های مشتریان را بشناسید تا بتوانید از مزایای محصولات یا خدماتتان برای او صحبت کنید. اینجاست که تحقیقات بازار اهمیت پیدا می کند.

تاثیر چاپ بر تبلیغات

1.  بازاریابی مطالب به صورت فیزیکی به طوری که مشتریان بتوانند آنرا لمس کنند باعث می شود حس انسان درگیر شود. محتوایی که بتوان آن را نگهداری کرد و سپس انتقال داد باعث حس مالکیت روانی در ذهن مشتری می‌شود اگر مطالب بازاریابی شما این نوع تاثیر را داشته باشد می توانید یک ارتباط قوی بین برند و محصولات با مخاطبین ایجاد کند.

2. مطالب بازاریابی فیزیکی یا چاپی بسیار قدرتمند و موثر هستند اما باید فعالیت های بازاریابی دیجیتالی هم ادامه بدید و بازاریابی دیجیتال و چاپی را با هم ترکیب کنید. زمانی که از هر دو طریق فعالیت‌های بازاریابی را انجام میدهید تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت هدایت مخاطبان بازاریابی چاپی به صفحات شبکه های اجتماعی، مکان خوبی برای شروع کار می‌باشد. بازاریابی چاپی و دیجیتالی را به طور موثر به کار ببرید تا درنهایت متوجه شوید که در کنار هم چقدر تاثیر گذار و مفید هستند.

3. با وجود محتواهای بسیار زیادی که در بازاریابی دیجیتال همهمه‌ی اینترنت، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های ویدیویی محو شده است. یک مطلب چاپی، به تنهایی این قابلیت را دارد تا خوانده ی خود را از هر فضای دیجیتال جدا کرده و باعث تعامل واقعی ‌شود. بنابراین بهتر است برای ایجاد فعالیت بازاریابی خود، بازاریابی چاپی را هم داشته باشید.

درسته بسیاری از افراد به اینترنت متصل هستند اما باز هم شرایط و سنینی وجود دارد که افراد رغبتی به استفاده دائم از اینترنت ندارند و یا حتی در بسیاری از ساعات کاریشان اجبارا باید دسترسی­شان به اینترنت را کم کنند و تنها مسائل مربوط به کارشان را دنبال کنند. به طور کلی با افزایش وبسایت­ ها و کانال­های مختلف در فضای مجازی با محتواهای کم ارزش باعث شده که بسیاری از افراد که تا چند سال پیش دائما در وبسایت ­ها گشت و گذار می کردند امروزه کمترش کردند. به همین دلیل تمام افراد هنگام  مشاهده یک تراکت، بروشور یا هر نوع کالای تبلیغاتی، حداقل برای چند لحظه هم شده توجهشان جلب می­شود و به مطالعه مشخصات محصول یا خدمات معرفی شده می­پردازند البته برای اینکه تبلیغاتتان تأثیر بیشتری داشته باشد بهتر است که عنوان کسب و کارتان را با حروف درشت و چشم­ نواز چاپ کنید تا مدت زمانی را که افراد صرف نگاه کردن به تبلیغات شما می­کنند بیشتر شود. 

 

آقای تبلیغ