صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره چگونه تبلیغات موفقی داشته باشیم؟
مقالات سه شنبه 14 مرداد 1399 351بازدید

چگونه تبلیغات موفقی داشته باشیم؟

ممکنه شما برای كسب و كارتان خیلی زحمت کشیده باشید اما همچنان با وجود مشتریان زیادی که دارید، یك نام نا آشنا باشید. ممكنه فكر كنید محصول یا خدمتی كه ارائه می‌دهید توانایی برند شدن یا چنین نامی را ندارد اما اشتباه است که ناآشنا بودن محصول‌تان را گردن خط تولید یا مجموعه‌ای كه برایتان کار می کند بیندازید؛ مقصر اصلی شمایید كه هیچ وقت برای معروف شدن نام كسب و كارتان و قدرت زیادش هیچ کاری نکرده اید. برای اینكه بتوانید اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشید و مخاطبان زیادی را به سمت بازارتان جذب كنید، باید قبل از هرچیز گروه مورد هدف‌تان را انتخاب كنید. مهم نیست كه چه كسانی مصرف‌كننده محصولات شما هستند بلكه شما باید به خریداران اصلی محصول توجه كنید.

چگونه تبلیغات موفقی داشته باشیم؟

1. در تبلیغات همیشه باید حواس‌تان به شیوه طراحی پیام باشد. اگر گروه هدف شما خانم ها باشند باید پیام‌تان را طوری طراحی كنید كه به سوالات اصلی آن‌ها پاسخ داده شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس منطق كار می‌كند، پس اگر می‌خواهید به یك خانم پیام بدهید، روی قدرت عاطفه و نگرانی‌های احساسی‌اش تمرکز کنید و اگر می‌خواهید یک مرد را تحت‌تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمركز كنید.

2. پیام تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که در اولین نگاه مخاطب را جذب خود كند پس سعی كنید خیلی وارد حاشیه‌ها و جزئیات نشوید و یک تصویر یا یک جمله ساده را انتخاب كنید كه با یک بار دیده شدن قابل فهم باشد و در ذهن بماند و از قدرت احساسات و همذات‌پنداری مخاطب برای به یاد ماندن تبلیغاتتان استفاده كنید و او را درگیر آگهی‌ خود کنید.

3. در تبلیغات خود سعی كنید ویژگی های خوب كسب و كارتان و تفاوت‌هایش با هم‌صنف‌های‌ خودتان را مختصر و مفید توضیح دهید و كاری كنید كه مخاطب برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر پیگیر شما شود. خیلی وارد جزئیات نشوید و حاشیه ای حرف نزنید چون اینکار باعث موفقیت تبلیغ‌تان نمی‌شود، بلكه برعكس. كوتاه حرف بزنید و ویژگی های اصلی را نام ببرید.

4. وقتی یک بار تبلیغاتتون شکست می خورد ناامید نشوید برگردید از ابتدا تمامی تبلیغات خود را بررسی کنید و اشکالاتش را پیدا کنید شاید نیاز باشد شیوه تبلیغاتی یا رسانه تبلیغاتی خود را تغییر بدهید.

5. مردم زیاد حوصله تبلیغاتی را که متنی است ندارند و ترجیح می‌دهند با درك یك تصویر تاثیرگذار به سمت یك محصول یا شرکت بروند پس از متن های طولانی استفاده نکنید و سال‌ها تجربه‌تان را در یک متن محتصر و مفید و یک عکس جذاب به مخاطب ارائه دهید.

6. قبل از هر تبلیغی هدف خود را مشخص کنید قرار نیست همه جور محصول تولید کنید تا نیاز همه رو بر طرف کنید بلکه فقط روی یک محصول و یک هدف تمرکز کنید.

7. اگر تبلیغات شما به صورتی باشد که بخش زیادی از مخاطبان شما احساس راحتی نداشته باشند و در هنگام مشاهده آن احساس ناخوشایندی داشته باشند خیلی سریع منصرف می شوند و مشاهده تبلیغ شما را نصفه نیمه رها می کنند و این موضوع جزو هدف شما نیست. پس با یک صفحه آرایی خوب و تر و تمیز، چشم نواز، هماهنگ با اجزای دیگر و دقیق نظر مخاطبان را جلب کنید.

8. تبلیغاتی موفق است که زمینه سرگرم سازی و استفاده از شوخی های خنده دار را داشته باشد. به همین دلیل می توانید از شوخی رایج در تبلیغات خود استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

9. با تبلیغات اینترنتی اجازه دهید دیگران هم برایتان تبلیغات انجام دهند. یه سری اپلیکیشن ها مثل اینستاگرام این امکانات را دارد که کاربران دیگر می توانند یک کاور تبلیغاتی از شما داشته باشند و آن را برایتان تبلیغ کنند.

10. می توانید تبلیغات خود را در قالب یک ویدئو تأثیرگذار برای جذب مخاطب در حوزه تبلیغات انجام دهید. یک ویدئوی کوتاه چند ثانیه ای می تواند تاثیر بسیار زیادی بر جذب مخاطبان شما و معرفی خود و کالای تولیدیتون داشته باشد.

بیشتر تبلیغات، تاثیری بر مخاطبان ندارند چون نویسنده ی تبلیغ بیش از اندازه مطلب مینویسد، بیش از اندازه نشان میدهد و بیش از اندازه به مشتریان اطلاعات میدهد. و این موضوع باعث می شود مخاطب سردرگم شود. در یک تبلیغ موفق باید بر روی مشتری خود و اینکه چطور محصول شما مشکلات آن ها را برطرف می کند، تمرکز کنید. نه اینکه به مشتریان خود بگویید که چرا کسب و کار شما و خودتان از همه بهتر هستید. برای خریداران مهم نیس که چرا شما بهترین هستید چون مشتریان فقط به دنبال این هستند که چگونه می توانند با محصولات یا خدمات به زندگی شان بهبود ببخشند.

 

آقای تبلیغ