اهمیت فضای مجازی در فروش محصول
- سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
- 110 بازدید
- مقالات
تغییراتی که اینترنت به وجود آورده است باعث دگرگونی و تغییرات بسیاری در ارتباطات شده و ابزارهای جدیدی در زمینه اطلاع رسانی به وجود آمده است. امروزه شبکه های مختلف رسانه ای نقش و سهم مهمی در بازارهای تبلیغاتی به شکل های مختلف دارند چون با روی کار آمدن اینترنت روشی تازه و نو برای تبلیغات و کسب و کارها به وجود آمد. صاحبان کسب و کارها می توانند با استفاده از ابزارهای مختلف فضای مجازی برای تبلیغات کالا ها و محصولات خود مشتریان بیشتری پیدا کنند. سرعت در فضای مجازی بسیار زیاد است و هر خبر یا آگهی در کمتر از ثانیه به اطلاع هزاران هزار و شاید میلیون ها نفر برسد و این امکان در هیچ فضای رسانه ای دیگر وجود ندارد و حتی رادیو و تلویزیون نیز نمی تواند در این عرصه با آن رقابت کند.
تبلیغات در فضای مجازی تنوع بسیاری دارد و به همین دلیل باعث جلب توجه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ در دنیا شده است. یکی از روش های تبلیغات در فضای مجازی تبلیغات بنری است که از متداول ترین شیوه های تبلیغات اینترنتی است و مخاطبان زیادی دارد. این تبلیغات چه به صورت گیف انیمیشن و چه به صورت چند رسانه ای در شکل های مختلف اطلاعات گوناگونی را به کاربران ارائه می کند. کاربران براساس لینکی که روی این تبلیغات قرار گرفته است به وبسایت مربوطه متصل می شوند.
کسانی که با تبلیغات بنری به دنبال رشد و رونق کسب و کار هستند باید بدانند طراحی در این نوع از تبلیغات بسیار مهم و اساسی است. کاربران اینترنتی زمانی که تصویری نظر آنها را جلب کند آن را کلیک می کنند و با محتوای آن تصویر آشنا می شوند. از این رو عدم موفقیت برخی بنرهای تبلیغاتی به دلیل تصاویری است که زیاد زیبا و جذاب نیستند.
اگر کسب وکارها با آگاهی دقیق به دنیای مجازی وارد شوند می توانند راه های زیادی برای تبلیغات کالا یا محصولات خود پیدا کنند اما این نکته را یادتان باشد که به دلیل تنوع کسی برنده است که تبلیغات خود را با خلاقیت و نوآوری در این فضا منتشر کند. بتواند در تولید محتوای اختصاصی محصولات شرکت از تمام خلاقیت خود برای جلب نظر میلیون ها کاربر بهره گیرد تا بتواند در مدت زمان کوتاه، اثرات تبلیغات در فضای مجازی را ببیند.
فروش مجازی به فروشی گفته می شود که از طریق فضای مجازی به معنای معرفی کردن برند شما یا جذاب جلوه دادن آن به مشتریان هدف شما می باشد. که وجود ابزارهای تحلیلگر فضای مجازی این کار را ساده کرده است؛ به گونه ای که شما میتوانید اطلاعات کلی درباره مشتریانتان بهدست آورید. دانستن علایق و عادتهای مخاطبان هدفتان میتواند کمک بسیاری به برقراری یک رابطه بلندمدت بکند.
چگونگی تبلیغات کسب و کارها در فضای مجازی
1. هر کدوم از شبکه های مجازی دارای ویژگی های خاص خودشان هستند. شما باید یکی از آنها را با توجه به نوع محصول یا خدماتتان و همچنین برندتان انتخاب کنید. اینکه مشتریان شما بیشتر کجا هستند، کجا میتوانید بیشترین ارتباط را با بازار هدف خود داشته باشید تبلیغاتتان در چه جاهایی بیشترین کلیک و بازدید را دارد. شما باید عملکردتان در هر شبکه مجازی را بهدرستی بررسی کنید.
2. گروههای بسیاری هستند که مرتبط با محصول و خدمات شما می باشند در فضای مجازی هم می توانید آن را ببینید. در آن گروهها می توانید عضو شوید بحثها را دنبال کنید و در آنها مشارکت فعال داشته باشید. و گروههای مرتبط با کار شما، شانس شما را برای ارتباطات بیشتر سرعت میبخشد. یا اینکه خودتان یک گروه ایجاد کنید و اجازه دهید فضایی برای افرادی که علاقهمند به این حوزه هستند بهوجود بیاید که در آن عضو شوند و تبادل نظر کنند.
3. برای همه فعالیتهای بازاریابی، شما نیاز به تحلیل فعالیت ها دارید تا متوجه شوید تاثیرگذاری کارتان تا چه حد بوده است. این کار به شما کمک میکند که درک درستی از فعالیت هایتان داشته باشید و در جهت پیشرفت حرکت کنید. برای فروش از طریق فضای مجازی و رسانههای اجتماعی، تحلیل یکی از کارهای مهم است. شما باید دائما عملکرد فعایت ها و تولید محتواها را بررسی کنید.
4. هشتگ به تبلیغات شما کمک میکند که از میان بسیاری فعال در شبکههای مجازی خود را جدا کنید و به این وسیله فروش خود را در فضای مجازی خود بهبود بخشید. این که شما در شبکههای مجازی چقدر دیده شوید، به هشتگهای مناسبی که استفاده میکنید بستگی دارد. هشتگها در شبکههای مجازی بهصورت فهرستوار در میآیند و باعث میشوند پستهایی که قرار میدهید به جمعیت وسیعتری از افرادی که آن هشتگ را جستجو میکنند نمایش داده شود.
ویدئو در تبلیغات اینترنتی زمان و انرژی کمتری از کاربران می گیرد تا اینکه بخواهند متنی نسبتا طولانی را در مورد محصول بخوانند. همچنین در ویدئو شما امکان نمایش بهتری از محصول خود را خواهید داشت و کاربران با مشاهده محصول بیشتر از متن و عکس جذب خواهند شد.
فروش محصولات در دنیای اینترنت تفاوتهای زیادی با فروش محصولات در دنیای واقعی دارد، در دنیای اینترنت کاربران از نزدیک محصولات شما را نمیبینند، نمیتوانند آن را لمس کنند و ممکن است این موضوع موجب شود از خرید منصرف شوند، شما با استفاده از محتوای مناسب باید حس خوب در کاربران خود ایجاد کنید تا بتوانید آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید. استفاده از داستان، فیلمهای کوتاه در مورد محصول و همچنین استفاده از عکس و متنهای متناسب میتواند شما را در تبدیل هرچه بهتر و بیشتر کاربران به مشتریان کمک کند.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید