مزیت های تبلیغات هدفمند
- سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹
- 196 بازدید
- مقالات
بیشتر افراد فکر می کنند هزینه هایی که برای تبلیغ برند خود میپردازند یک حرکت کم سود و بی معنی است و در واقع پول خود را هدر داده اند اما این نوع طرز تفکر کاملا اشتباه است. به طور کلی تبلیغات موثر بر ضمیر ناخودآگاه مخاطب اثر میگذارد و همین تاثیرات آرام و غیر مستقیم میتواند بعد از مدتی تاثیر گذار باشد و یک کسب و کار یا برندی را به سود دهی برساند.تبلیغات به عنوان بازوی اصلی فروش و توسعه بازار است. بسیاری از مدیران تبلیغات خود را متوقف میکنند و فکر می کنند مشتری های ثابت خودشان را دارند اما از عواقب توقف تبلیغات بی اطلاع هستند زیرا با توقف تبلیغات سعی در کاهش هزینه های خود دارند ولی چیزی که از چشم مدیران پنهان مانده این است که توقف تبلیغات آرام آرام نتیجه نهایی خود را آشکار میکند. توقف در تبلیغات باعث میشود تا مشتریان و مخاطبین رفته رفته برند خود را فراموش کنند زیرا با فضای تبلیغاتی گسترده ای در سطح محیط یا فضای مجازی رو به رو هستند و با محصولات و برند جدید با کیفیت خوب مواجه میشوند و انتخاب خود را تغییر میدهند.
از اهداف تبلیغات می توان به معرفی محصولات جدید به بازار، گسترش دادن بازار، افزایش فروش و سود دهی بالا، از بین بردن واسطه ها، جذب مشتری جدید و حفظ مشتری قدیمی، آگاه کردن مشتری از قیمت های جدید، یادآوری به مصرف کننده نسبت به احساس نیاز او به کالا و متقاعد کردن مشتری برای خرید اشاره کرد. از طریق تبلیغات اینترنتی که همان تبلیغات هدفمند هم به حساب می آید بسیاری از موسسات جهانی درآمد بسیار زیادی را کسب می کنند و به خاطر رشد سریع کاربران اینترنتی، درصد زیادی از هزینه های آنها صرف تبلیغات آنلاین در فضای مجازی میشود و این درصد هر ساله در حال افزایش است.
مزیت های تبلیغات هدفمند
1. دسترسی به بیشترین مشتریان هدف: امروزه مخاطبان هدف زمان زیادی را در محیط اینترنت سپری میکنند و تبلیغات در این محیط میتواند بیشترین تأثیر را بر روی افراد داشته باشد. اینترنت برای کسبوکارهای مختلف امکاناتی را فراهم میکند تا صرفنظر از مکانی که هستند، محصولات یا خدمات خود را به مردم در نقاط دیگر عرضه کنند و کسبوکار خود را گسترش دهند. یکی از مزایای اصلی تبلیغات اینترنتی این است که بدون هیچگونه حدومرزی میتوانید در بستر اینترنت به راحتی یک کلیک، به تمام نقاط جهان دسترسی پیدا کنید. بسیاری از استارتآپها چنان فرصت رشدی در بستر اینترنت دارند که در فضای آفلاین حتی نمیتوان آن را تصور نمود.
2. هدفمند بودن: در تبلیغات اینترنتی میتوان با هدفگذاری دقیق و مطابق با نیاز کاربر محصولات را عرضه کرد. از جمله امکاناتی برنامه های دیجیتال که در اختیارافراد است این است که می توان مشتریان خود را در دستههای مختلف قرار داد. میتوانید مخاطبان خود را برحسب علاقه، اولویتهایشان، جنسیت، سن و … تقسیمبندی کنید و محصول یا خدمتی را به دست آنها برسانید که نیازشان رفع شود و از آن استقبال کنند. به خصوص الگوریتمهایی که در شبکههای اجتماعی به کار میروند، بسیار هوشمند هستند و رفتار کاربران مختلف را مورد بررسی و مطالعه قرار میدهند. این موضوع باعث میشود تبلیغات مرتبط با نیاز و سلیقه کاربران به آنها نشان داده شود. در نتیجه این دستهبندی و هدفگذاری دقیق، میتوانید با صرف هزینهی تبلیغاتی کمتر، فروش و بازدهی تبلیغات خود را افزایش دهید.
3. انعطاف پذیری: از مهم ترین مزایای تبلیغات اینترنتی میتوان به قدرت انعطافپذیری بسیار زیاد آن اشاره کرد. شما میتوانید با یک کلیک ساده، سرمایهگذاری خود را روی برنامه تبلیغاتی موردنظر افزایش دهید. ممکن است بعد از انتشار تبلیغات و بررسی نتایج موجود، نیاز باشد بعضی از پارامترها را جهت بهینهسازی تغییر دهید و یا حتی گاهی کمپین را متوقف و از بودجه خود به نحوی دیگر استفاده کنید. در صورتی که در تبلیغات فضای آفلاین، همانند آگهی تلویزیونی، وقتی تبلیغ خود را پخش میکنید، امکان تغییر سریع و راحت وجود نداردمثلا در تبلیغات بیلبوردی، شرایط استفاده و اجرا سخت و هزینهبر است. قراردادهای حداقل دو هفتهای بین طرفین امضا میشود و اگر شما بعد از شروع کمپین، بخواهید تصویر بیلبورد خود را تغییر دهید، هزینه و زمان زیادی از شما گرفته میشود. در آگهیهای تلویزیونی و دیگر تبلیغات آفلاین هم همین شرایط حاکم است.
4. انتقال اطلاعات مفید و کاربردی: در تبلیغات اینترنتی به مشتری اطلاعات کافی و کاملی در مورد محصول یا خدماتی که ارائه میشود، راهکارهای جایگزین، امکان مقایسه با محصولات مشابه، نقد و بررسی محصولات و پاسخ به سؤالات مشابه در رابطه با خدمات ارائه میشود. شاید بتوان گفت یکی از دلایل تمایل مشتریان به خرید اینترنتی کسب همین اطلاعات و امکان مقایسهای باشد که بین سایتهای مختلف برقرار است. میتوان با تولید محتوای مفید و اطلاع رسانی به کاربر در مورد خدمات یا محصولاتی که میفروشید این امکان را برای کاربران فراهم و به نوعی یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید.
5. شاخص اندازه گیری: تبلیغات اینترنتی این امکان را می دهد تا سطح دقیق تعامل مشتری را بدانید. ممکن است تیراژ و شمار خوانندگان تبلیغات چاپی را بدانید، اما نمیتوانید بفهمید که چه مدتزمانی را صرف تعامل با آگهیتان میکنند یا چه مدتزمانی را در وبسایتتان صرف میکنند یا حتی آن آگهی به درستی انتشار شده است یا نه. تبلیغات اینترنتی همه این اطلاعات ارزشمند را به شما ارائه میدهد و میگوید که در کجاها مشتریان هدف بیشتری دارید که میتوانید با آنها تعامل برقرار کنید.
6. صرف هزینه کم: هدف از تبلیغات اینترنتی علاوه بر دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان واقعی، کاهش هزینهها هم هست. همان طور که گفته شد با هدفگیری دقیق مخاطبان و گزارشگیری میتوان بازدهی را افزایش داد و به این ترتیب هزینههای حاصل از تبلیغات را کاهش داد. پرداخت بودجههای تبلیغاتی برای بسیاری از کسبوکارهای جا افتاده و باتجربه، امری عادی، طبیعی و راحت است ولی کسب و کار های زیادی وجود دارد که هنگام بودجهبندی، دقت بسیار میکنند تا بهینه و موثر از سرمایه خود بهره ببرند. بازاریابی از طریق برنامه های ایجادشده در فضای دیجیتال میتواند برای تمام کسبوکارها مناسب باشد.
7. قابلیت اشتراک گذاری: تقریبا تمام کانالهای بازاریابی دیجیتال قابلیت به اشتراکگذاری دارند. به راحتی یک کلیک، محتوایتان در سراسر فضای وب پخش میشود. اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب و قابل تعامل باشد، مخاطبان بسیاری محتوای موردنظر را برای دوستان خود ارسال و در نتیجه افراد بیشتری از آن استفاده میکنند. این به اشتراکگذاریها تاثیر زیادی بر روی برند شما دارد و میتواند فروش شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید