تبلیغات و برندسازی
- یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹
- 109 بازدید
- مقالات
در دنیای صنعتی و اینترنتی امروزی خیلی از شرکت های بزرگ معتقدند تمرکز روی برند سازی اهمیت بیشتری نسبت به فعالیت روی تولید محصولات دارد. زیرا هر چقدر هم در تولید قدرتمند شوید اگر نتوانید برند شوید محصولات و خدمات شما جایگاهی در بازار نخواهد داشت. در زمان انقلاب صنعتی راز موقیت در تولید انبوه بود اما در تجارت مدرن خیلیا معتقد هستند که برند حرف اول را میزند و خواهد زد. خیلی از کمپانی ها در دنیا وجود دارند که اصلا کار تولید انجام نمیدهند اما موفقیت از آن کسانی هست که صاحب نام برتر یا برند باشند.
برند یک نام،طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخصکننده خدمات قابل ارائه یا فروشنده محصولاتی خاص است. که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز میگردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است. برند به معنای عهد و پیمان است و برندسازی یعنی چیزی که از عهد و پیمان شما برای مشتریان می ماند.
برندسازی یا برندینگ یکی از مسائل مهم در دنیای تجارت است. برندینگ به معنای تعریفی کامل از محصولات مورد نظر قبل از ارسال و در دسترس مخاطبان قرار دادن است. مردم تصور میکنند برندسازی موفق یعنی به دست آوردن توجه دیگران در حالی که اینطور نیست برندینگ یعنی محصول شما تنها راه حل برای مشکل باشد. و به این معنا است مشتریان با خیال راحت و علاقه حاضر به هزینه برای دسترسی به محصولات یا خدمات شما میباشند.
تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین و اصلی ترین راه ها برای برندسازی شرکت هاست. برای مدیریت برند از وب سایت به عنوان یک ابزاررسانه ای به منظور قراردادن برند در بازار آنلاین استفاده می شود. طراحی سایت , سئو و بهینهسازی سایت، بلاگها، بنر های اینترنتی و تولید ویدئو های تبلیغاتی همه این ها ابزارهایی هستند که برای برندسازی استفاده می شود. هر چه بیشتر دغدغه معرفی برند و نام تجاری شرکت خود را داشته باشید، قدرت خود را در بازار تضمین میکنید. برندینگ نوعی مزیت رقابتی است که معمولا توسط شرکتهای باتجربه نادیده گرفته میشود. به همین دلیل امروزه بسیاری از شرکتهای محبوب، هویتی نامعلوم دارند دارند زیرا قدرت تبلیغات برند و ذهنیت ایجادشده از طریق آن را نادیده میگیرند.
شعار برند یادآور نام برند شما میتواند باشد. هر چه شعار برند بهتر بتواند مفهوم را برساند باعث تشویق مخاطب برای خرید محصولات شما میشود. این شعارها معمولا کوتاه و خاص میباشند. وقتی از یک شعار مناسب استفاده میکنید بازدهی تبلیغات شما را چند برابر افزایش میدهد. شعار باید کوتاه باشد و ویژگیهای منحصر به فرد محصولتان نیز در شعار باشد.
ابزارهای تبلیغاتی برای برندینگ
1. طراحی سایت
2. سئو
3. طراحی لوگو
4. کارت ویزیت
5. کاتالوگ
6. بروشور
7. سررسید
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید