صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره اصول اولیه بازاریابی
مقالات پنجشنبه 23 مرداد 1399 333بازدید

اصول اولیه بازاریابی

برای اینکه یک فرد به بازاریاب موفقی تبدیل شود باید با مفاهیم اولیه و اصول بازاریابی آشنا شود. بازاریابی یکی از بخش های مهم و اصلی کسب و کار است که تمرکزش بر افزایش و نگهداری مشتریان هدف و دستیابی بیشتر به مشتریانی که در آینده تبدیل به مشتریان همیشگی می شوند است. فعالیت های مختلف بازاریابی به نوبه ی خود سهم مهمی در کسب درآمد افراد یک جامعه دارند. از متخصصین کامپیوتر گرفته تا طراحان صنعتی و گرافیست و مهندسین فروش و تولید کنندگان محتوا و عکاسان صنعتی و… همگی به نوعی در چرخه بازاریابی برای پیشرفت کسب وکارشون هستند. ظهور اینترنت و تجارت الکترونیک نیز به نوبه خود تاثیر چشمگیری در حوزه ی بازاریابی داشته است، شما عموماً با انواع دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی شبکه های اجتماعی، سئو ، بازاریابی آنلاین، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوایی آشنا هستید. هر کدام از این نوع بازاریابی ها به دنبال آن هستند که از طریق بستر و ابزار خود، محتوایی را تولید کنند که برای مخاطب جذاب باشد، باعث افزایش ارتباط با آنها و برند شود و نهایتا در تصمیم گیری خرید آنها تاثیر گذاشته و باعث ماندگاری برند در ذهن مشتری شود.

اصول اولیه بازاریابی

1.شناخت جامعه هدف: یک بازاریاب خوب و حرفه ای قبل از انجام هرکاری باید جامعه هدف مناسب را انتخاب کند. اگر بازاریاب نتواند جامعه هدف مناسب را شناسایی کند نمی تواند فروش خوبی داشته باشد و به دنبال آن نمی تواند در بازار رقابت هم ماندگار شود.

2.شناخت محصول: اگر بازاریابان و فروشندگان شناخت کافی برروی محصول که می فروشند یا تبلیغ می کند نداشته باشند یکی از مهمترین اصول بازاریابی و فروش را رعایت نکرده اند. شناخت دقیق و حرفه ای محصولی است که قرار است به فروش برسد بسیار مهم است و در فروش تاثیر زیادی درد.

3.اصول قیمت گذاری: یکی از وظایف بازاریاب ها قیمت گذاری است. بازاریاب ها باید با اصول قیمت گذاری آشنا باشند و بتوانند محصولاتشان را به بهترین شکل ممکن قیمت گذاری کنند تا این قیمت متناسب با جامعه هدف و نوع مشتریان باشد. و در قیمت گذاری موضوع تخفیف ها و برگزاری جشنواره ها هم می توانند انجام دهند.

4.اصول وفادارسازی مشتریان: حتماباید بازاریابان و فروشنده ها، اصول وفادارسازی مشتریان بدانند و اهمیت آن را بدانند ازز مهمترین اصول ماندگاری کسب و کار وفادرکردن مشتریان است، اینکه باعث شود مشتریان مجدد ترغیب به خرید شوند و دیگران را هم به کسب وکار دعوت کنند.

5.اصول معرفی محصول: یکی از رمز های موفقیت بازاریاب ها و فروشنده های موفق نحوه معرفی محصولات و خدمات است. فروشنده ها و بازاریاب ها باید بهترین روش معرفی محصول به مشتری را از قبل آماده کنند تا با برخورد با مشتری، بتوانند به بهترین نحو ممکن محصول را معرفی کنند تا مشتری بتواند راحت تر تصمیم گیری کند و در نهایت محصول را خریداری کند.

6.اصول تبلیغات: بازاریاب باید با اصول تبلیغات اینترنتی صحیح آشنا باشد. از اصول اولیه مهم در بازاریابی انجام تبلیغات صحیح برای پیشبرد سازمان و یا تبلیغات است. اینکه سازمان بتواند تبلیغاتی را تهیه کند که بیشترین اثربخشی را داشته باشد، به یک کار تیمی و همچنین دانش تخصصی در این زمینه بر میگردد.

هر کسب‌وکاری بدون فروش نابود می شود اما جذب مشتریان فقط با داشتن سال‌ها تجربه، مدارک عالی، یا حتی بهترین محصول انجام نمی شود. فروش به گفته‌ی افراد مجرب در این زمینه، هنر و علمی است که مستلزم مهارت داشتن است. مدیران فروش به فروشندگان خود در زمینه‌ی پرس‌وجو، گوش دادن و بستن قرارداد آموزش می‌دهند. فروش زمانی رسما به انجام می‌رسد که یا قرارداد پرداخت برای کالاها و خدمات به امضا برسد و یا در عوض کالاها و خدمات، پول پرداخت شود. این کار را می‌توان از طریق جلسات رو در رو، تلفن یا اینترنت و توسط شخص ثالثی مانند دلال معاملات املاکی انجام داد. برای انجام فروش و داشتن تبلیغات مناسب حتما باید با اصول و قوانین آن کاملا آشنایی داشته باشید.

 

آقای تبلیغ