صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره چرا کسب و کار ها به بازاریابی نیاز دارند؟
مقالات چهارشنبه 22 مرداد 1399 307بازدید

چرا کسب و کار ها به بازاریابی نیاز دارند؟

تبلیغات یا بازاریابی به فرآیند به‌ دست آوردن مشتریان هدفی که در آینده به مشتریان واقعی تبدیل می شود و یا مشتریان علاقه‌مند به محصولات و خدمات شرکت می گویند. این تبلیغات از طریق کانال‌هایی مانند رسانه، تلویزیون، اینترنت، شبکه های اجتماعی و.. انجام می شود. فرآیند بازاریابی معمولا شامل برندینگ، فروش و توزیع محصولات و خدمات است. تبلیغات مطالعه بازار و تحلیل رفتار مشتریان است و بدست آوردن و حفظ مشتریان از طریق برطرف کردن نیازها و خواسته‌های آنان است بازاریابی جزء ثابتی از کسب و کارهاست و اهمیت بسیاری در فروش و سود آوری دارد. 

یکی از مشکلاتی که بیشتر کسب و کارها با آن مواجه اند این است که مخاطبین هدف با برند و مجموعه آنها آشنا نیستند، در حالیکه تیم بسیار خوب و حرفه ای دارند و خدمات و محصولات مناسبی ارائه می دهند. اولین مرحله در بازاریابی و فروش معرفی مجموعه خود به مشتریان هدف است. آگاه نبودن مشتریان از محصولات و خدمات شما باعث شکست شما در کسب و کارتان می شود. و یکی از مهم ترین مشکلت این است که معمولا محصولات و خدمات مناسبی دارید ولی به علت اینکه مشتریان با خصوصیات و مزیت آنها نسبت به بقیه رقبا آشنا نیستند، فروش کافی و درست را ندارید.

شرکت ها و کسب و کار ها با طراحی وب سایت می توانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند.این موضوع باعث می شود افراد در هر مکان و زمانی که هستند می توانند به اطلاعات مجموعه شما به راحتی دسترسی داشته باشد. رقابتی خوب با رقبا داشته باشند این موضوع را در نظر داشته باشید که رقبای شما با داشتن وب سایت سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهند. اگر شما یک وب سایت حرفه ای متناسب با نیاز مشتریان داشته باشید می توانید سهم بازار خوبی نسبت به رقبا به دست آورید.

صاحبان کسب و کارها با تبلیغات آنلاین می توانند به راحتی مشتریان هدف را با محصولات جدید خود آشنا کنند و یا نظر سنجی در مورد محصولات خود داشته باشند تا برای تبلیغات روی نقاط قوت محصولات از نگاه مشتری ها تمرکز کنند. شما باید خدمات و محصولاتتان را تبدیل به یک برند معروف کنید چون مشتریان معمولا ترجیح می دهند از برند های محبوب و معروف استفاده کنند. برای برندینگ شرکتتان باید از طریق تبلیغات اینترنتی و کسب رضایت مشتریان اقدام کنید. یادتان باشد که همیشه اولویت شما باید رضایت مشتری باشد که این کار باعث میشود از رقبای خود بیشتر پیشرفت کنید.

در تبلیغات اینترنتی شما باید جزئیات کسب و کارتان ارائه کنید با این کار به مشتریان این امکان را می دهید تا تصمیم بگیرند که محصول یا سرویس شما را امتحان کنند. اگر این اطلاعات را با اصول درست ارائه کنید کسب و کار شما پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت و سود زیادی بدست خواهید آورد. در بازاریابی دیجیتال افراد فعال و هدفمند تری برای بازار کسب و کار شما وجود دارد. شناسایی مخاطبان هدف و نیازهای آن ها یکی از مهمترین اصول بازاریابی است و این ابتدای کار است شما باید محتوای مناسب با خواسته و نیاز مخاطبانتان تهیه کنید و اگر تمام این مراحل را به درستی انجام دهید وارد سخت ترین مرحله تبلیغات یعنی رساندن پیام به مخاطبان هدفتان می‌شوید.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

1. بهینه سازی برای موتورهای جستجو گوگل یکی از تکنیک هایی است که موجب افزایش میزان بازدید کنندگان یک وب سایت و وسیله ای برای ارتقا رتبه سایت در صفحه نتایج برتر جستجو در موتورهای جستجوگری چون گوگل است. با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو می توانید هدفمند ترین مخاطبین را داشته باشید. 

2. یکی از بهترین ابزار های بازاریابی، که مناسب برای همه ی کسب و کارها با هر سرمایه، بودجه و هر اندازه ای است بازاریابی محتوایی است. در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبان می توانید برای رفع نیاز کاربران محتوا تولید کنید، ممکن است با نوشتن یک مقاله بتوانید نیاز مخاطبان خود را برطرف کنید یا اینکه یک ویدیوی آموزشی در آن قرار دهید. در این روش محتوای تولیدی شما اگر مورد نیاز مخاطبان باشد می تواند آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کند.

3. یکی از قدرتمند تریت ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند. افراد بیشتر از موبایل خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند و همین باعث می شود که بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری کنند. هر کسب و کاری می تواند از شبکه های اجتماعی برای درآمدزایی خود استفاده کند حتی بدون نیاز به سایت و به صورت کاملا رایگان از این موضوع بهره مند شوند.

4. از بازاریابی ویدئویی به دلیل اینکه مخاطبان حوصله و وقت خواندن متن های طولانی را ندارند استفاده می شود. و ویدئوها تاثیر بسیار زیادی بر افراد دارند و می توانید محصولات خود را به صورت تصویری نشان دهید که جذابیت بیشتری هم داشته باشد و امکان اشتراک گذاری ویدئوها بسیار بیشتر است.

همه سازمان ها و کسب و کار ها تلاش می کنند تا در ذهن مشتریان قرار گیرند و در عین حال تلاش کنند تا از سهم بازار خودشان محافظت کنند. بازاریابی در کسب و کارها در مرکز ایجاد وفاداری مشتری و حفظ مشتری قرار دارد. بدون تبلیغات به خصوص تبلیغات اینترنتی برندها معروف نمی شوند و سازمان ها کم کم از بین می روند. موفقیت کسب و کارها در کنار بسیاری از عوامل دیگر به ارتباط با مشتری وابسته می باشد و همین موضوع باعث اهمیت بازاریابی شده است.

دلایل اهمیت بازاریابی

1.افزایش فروش

2.افزایش آگاهی

3.جلب اعتماد

4.پیدا کردن چایگاه مناسب

5.ساخت برند

 

آقای تبلیغ