صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تبلیغات در دنیای مجازی
مقالات یکشنبه 19 مرداد 1399 312بازدید

تبلیغات در دنیای مجازی

بازاریابی و تبلیغات اینترنتی بهترین پیشنهاد برای کسب و کار ها در همه جا مخصوصا کشور های پیشرفته است. اولین قدم برای هر کسب و کاری طراحی سایت است که همه مدیران در همان ابتدای فعالیت خود این کار را انجام میدهند. اما باید بدانید که هیچکسی از آدرس وب سایت شما اطلاعی ندارد و شما برای معرفی وبسایت خود باید برنامه ریزی تبلیغاتی منظمی داشته باشید. همچنین باید وب سایت شما یک نسخه مخصوص موبایل داشته باشد و بهتر است که یک برنامه اندروید و ios آیفون هم داشته باشد تا مشتریان شما در هر زمان و براحتی بتوانند از خدماتتان استفاده کنند. 

یک فروش خوب نیاز به یک تولید مناسب و با کیفیت دارد اما برای داشتن یک فروش فوق العاده و پرسود تبلیغات اینترنتی نیاز است. تبلیغات در دنیای رقابتی امروزی امری انکار ناشدنی است به طوری که این روزها تبلیغات آنلاین بیشترین حجم تبلیغات در همه کشورهای پیشرفته دنیا را در اختیار دارد. رشد تبلیغات آنلاین در چند وقت اخیربسیار زیاد بوده و این روند رو به افزایش در کل جهان ادامه دارد. کسب و کاری که تبلیغات اینترنتی انجام نمی دهید به زودی از سایر کسب و کارها حذف خواهد شد.

مسئله این است که کسب و کار ها چطور و چگونه می توانند وارد دنیای تبلیغات شوند تا هزینه ای که می کنند به برندینگ، افزایش فروش، مشتری و … کمک کند. با وجود هزاران ابزار تبلیغاتی هر برندی و کسب و کاری با توجه به گذشته، وضعیت حال و اهدافی که دارند باید از ابزار ها و برنامه تبلیغاتی متفاوتی استفاده کنند.

امروزه کاربران اینترنتی فقط نوجوان و جوانان نیستند بلکه کسانی که در بازار فعالیت دارند و سرمایه گذارانی که سرمایه های زیای در اختیار دارند را هم شامل می شود. امروزه تمامی افراد با همه گروه های سنی دسترسی به اینترنت و فضاهای مجازی دارند و کسانی که می توانند یک مشتری پر سود باشند از اینترنت برای کار های روزمره خود استفاده می کنند.

انواع تبلیغات در دنیای مجازی 

1. تبلیغات گوگل: اگر بتوانید در موتور جستجو گوگل خود را به خوبی معرفی کنید می توانید در کمترین زمان ممکن به مشتریان هدف و ثابت بازار خود دسترسی پیدا کنید. اما این تبلیغات روشی برای رشد سریع کسب و کار شما می باشد.

2. سئو سایت: سئو به فرایندی گفته می شود که باعث می شود شما با عبارات کلیدی که مخاطبان سرچ می کنند در صدر نتایج جستجو گوگل دیده شوید. با توجه به قیمت های بالا تبلیغات در گوگل بهینه سازی سایت یا همان سئو  یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی می تواند باشد. تفاوت سئو با تبلیغات در گوگل این است که شما در تبلیغات گوگلی بلافاصله بعد از پرداخت هزینه در صفحه اول نمایش داده می شوید اما در سئو بسته به رقابت عبارات کلیدی یه چندماهی طول می کشد که به صفحه اول نتایج جستجو برسید.

3. تبلیغات در شبکه های اجتماعی: مدیران کسب و کارها باید بدانند که مردم ما در اینترنت بیشتر زمان خود را در چه سایتهایی می گذرانند و صرف چه کارهایی میکنند. اول گوگل و دوم اینستاگرام. اینستاگرام مارکتینگ فضای مناسبی برای کسب و کارهایی است که خدمات و محصولاتی ارائه می دهند که بدرد بیشتر مخاطبین بخورد. این یعنی اینکه اگر خدمات و یا سرویس شما به درد افراد خاصی می خورد نباید از اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید. هروقت احساس کردید که تبلیغاتتون درست انجام نمی شود و مخاطبان زیادی را جذب نمیکند باید برنامه تبلیغاتی خود را با انتخاب رسانه ای بهتر تغییر بدهید.

4. ویدئو مارکتینگ: چون بیشتر افراد تایم خود را برای مطالعه متن ها نمیگذارند برای همین در بیشتر مواقع استفاده از فیلم های تبلیغاتی بسیار تاثیر گذار است فقط باید توجه داشته باشید که در ویدئوهای تبلیغاتی باید ویدیویی داشته باشید که بتوان در کوتاهترین زمان، پیام تبلیغ و برند را به مخاطب ساند.

5. تبلیغات بنری: تبلیغات بنری به منظور جذب بیشتر مخاطبین یک سایت پربازدید به سایت هدف است. اما رعایت چند نکته در آن بسیار مهم است اول اینکه سایت تبلیغ دهنده از نظر موضوع و محتوا باید با سایت هدف یکی باشند. دوم اینکه بنر تبلیغاتی جذاب باشد جوری که مخاطب را درگیر کند. سوم اینکه مخاطب بعد از کلیک باید ابتدا راجع به شرکت و خدمات اطلاعاتی پیدا کند و نباید مستقیم وارد مقوله خرید و یا آشنایی با محصول شود.

6. ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یعنی ایمیل زدن به مخاطبینی که علاقه مند به برند ما هستند و در خبرنامه ما عضو شدند و خودشان ایمیلشان را در بخش خبرنامه وارد کردند تا در رابطه با شرکت ما و خدماتی که ارائه می دهیم آشنایی پیدا کنند. این روش تقریبا روشی قدیمی است اما امروزه در حال پیشرفت است و می تواند مخاطبین زیادی را به خود جذب کند.

7. ریپورتاژ آگهی: رپرتاژ آگهی یعنی تبلیغ غیر مستقیم توسط یک مقاله در سایتهایی که بازدید و مخاطبین زیادی دارند. این روش تبلیغاتی اگر با انتخاب درست سایت تبلیغ کننده باشد در مدت کوتاهی تاثیر خوبی بر افزایش مخاطبین و هم بر سئوی سایت می گذارد. در واقع یک خبر از شرکت یا محصول شما در سایتی قرار داده می شود و راجع به آن توضیح داده می شود. با استفاده از کلمات کلیدی به سایت هدف لینک داده می شود تا کاربران به سایت هدف دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار ها بسیار کارایی دارد چون هر روز تعداد زیادی از افراد به شبکه‌های اجتماعی می پیوندند و رشد تعداد کاربران شبکه اجتماعی رو به افزایش است، تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در همه کشور ها رو به رو رشد است و اعتماد نسبت به این کسب و کار‌ها در جامعه به وجود آمده است، پست‌های شبکه‌های مجازی تا حد زیادی بر خرید کاربران تاثیر مستقیم دارد و تبلیغات در فضای مجازی نسبت به دیگر تبلیغات چند برابر ارزان‌تر است. 

استفاده از تبلیغات محلی مثل بیلبرد ها توجه تعداد کمی از افرادی را که از آن محل عبور میکنند جلب می کنند. اما تبلیغ در شبکه های مجازی و با رعایت اصول تبلیغات مجازی تعداد بسیار زیادی از افراد را با خود درگیر میکند. به عبارت دیگر تبلیغ شما بیشتر از همیشه دیده میشود. و این امر یکی از مهمترین مزایای تبلیغات مجازی است. 

در تبلیغات دیزاین تبلیغاتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. تبلیغ هایی که طراحی ضعیفی دارند بسیار کمتر توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی کلیک می شوند، بنابراین اگر آگهی شما به هر شکلی که است به اندازه کافی جذاب و حرفه ای به نظر نرسد مردم را برای به سمت شما آمدن جذب نخواهد کرد.
باید در تبلیغات های اینترنتی از ویدئو، عکس، انیمیشن و رنگهای گیرا استفاده شود زیرا بسیار بیشتر نسبت به متن ها و مطالبی که میگویید تاثیرگذار خواهد بود. تبلیغات شلوغ نسازید، در مقابل سعی کنید تا آگهی شما ساده اما جذاب به نظر برسد و راههای ارتباطی خودتان را با مشتری به طور مشخص نشان دهید.

 

آقای تبلیغ