صنعت پلاس

تارنمای جــامـع صـنـــایـــع ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره صنعت تبلیغات
مقالات یکشنبه 12 مرداد 1399 324بازدید

صنعت تبلیغات

ساختار صنعت تبلیغات،به ساختاری گفته می شود که در آن توجه به کسانی داریم که باعث می‌شوند در نهایت یک پیام تبلیغاتی، تولید و عرضه شود. مالکین رسانه مانند: فضای رادیو و تلویزیون، تولید کنندگان آثار سینمایی، شبکه های اجتماعی، روزنامه ها، مجلات و سایر نشریات، صفحات مجازی و بیلبورد ها فراهم کننده بستر انتشار آگهی های تبلیغاتی هستند به همین جهت نقش آنها در زنجیره تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد.

مشتریان یا همان سفارش دهندگان تبلیغات، جزء دیگه ای از صنعت تبلیغات هستند که ادامه راه این صنعت به آنها بستگی دارد. این مشتریان هستند که هزینه های مجموعه فرآیندها و خدمات صنعت تبلیغات را پرداخت می کنند و در مقابل آن انتظاراتی هم دارند. وقتی قرار است آگهی تبلیغاتی خود را در رسانه ای منتشر کنیم، باید از قبل محتوایی خاص و متفاوتی تولید کنیم. محتوا قسمت بسیار وسیعی است و خلاقانه ترین بخش در ساختار صنعت تبلیغات را تشکیل می دهد.

چهار بخش صنعت تبلیغات

1. هر سازمان یا شرکت که تولید کالا و خدمات دارند نیاز به یک بخش بازاریابی دارد که بر امور تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات نظارت داشته باشد. هزاران واحد تولیدی و خدماتی در کشور فعالیت دارند که همه‌ی آنها، به بخش بازاریابی در شرکت خود نیاز دارند. به همین دلیل است که کل بخش های بازاریابی واحدهای تولیدی و خدماتی به‌عنوان یک بخش مهم از صنعت تبلیغات کشور محسوب می‌شوند.

2. هر برند دارای سه ویژگی اساسی است که به طور کلی هویت برند شرکت نامیده می‌شود. این سه ویژگی عبارتند از: قابلیت برند بودن را دارد، چهره‌ی برند و شخصیت برند. نظارت بر پیشرفت این سه ویژگی برند بر عهده‌ی مدیر برند است. و یک موضوع مشخصی است که مدیریت نیاز به دانش تبلیغات و شناخت برند و توانائی بالابردن ارزش برند را دارد.

3. انتخاب کانون تبلیغاتی کار بسیار مهمی است که اشتباه در انتخاب آن می‌تواند خسارت‌های بزرگی به وجود بیاورد. البته استراتژی تبلیغات، برنامه‌ی تبلیغاتی، خلاقیت و تولید فنی و خرید رسانه به عهده‌ی کانون تبلیغاتی است، اما مدیر بخش بازاریابی باید بر آن نظارت داشته باشد و بتواند درستی و یا عدم درستی کار را تشخیص بدهد.

4. روابط عمومی در سازمان‌ها و واحدهای صنعتی مکمل تبلیغات و بازاریابی است. و این که روابط عمومی در معروفیت برند و سازمان و خدمات پس از فروش نقش بسیار مهمی دارد و در بعضی موارد بدون هزینه‌ ای، پیام‌های تبلیغاتی را ارائه می دهد. اما نظارت بر فعالیت‌های روابط عمومی و ارائه‌ی مشاوره به مدیر روابط عمومی بر عهده‌ی مدیریت بخش بازاریابی است.

5.  علاوه بر شهرداری‌ها که مالکان تابلوهای محیطی هستند، تعداد بسیار زیادی هم رسانه‌ی چاپی وجود دارد که معمولا بخشی از درآمد خود را از راه آگهی‌ها تأمین می‌کنند. علاوه بر این موارد، پایگاه‌های اینترنتی حکم رسانه‌های تبلیغاتی قوی را دارند و تعداد آن هام بسیار زیاد است، باید توجهی خاص به آن ها شود. رسانه‌ها نیازی به دانش و مهارت در زمینه‌ی تبلیغاتی ندارند. اما در عمل، مدیریت رسانه و مدیریت سازمان آگهی‌ها نیازمند دانش تبلیغات است.

6. انجمن‌های حمایت از مصرف کننده می‌توانند بازدهی تبلیغات، تولید ، فروش و در نهایت اقتصاد کشور را افزایش دهند.

مشتریانی که نیاز به تبلیغات دارند می‌توانند اهداف مختلفی مثل افزایش آگاهی از برند، افزایش مشتری هدف و افزایش فروش را داشته باشند و برای رسیدن به این اهداف استفاده از شبکه تبلیغات آنلاین کاربرد خواهد داشت. یکی از مزیت‌های اصلی تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات دیگر، قابلیت هدف‌گیری مخاطب است. برندها قصد دارند دقیقا مخاطب مورد نظر خود را جذب کنند. این موضوع به آن ها در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و بازدهی کمپین تبلیغاتی را افزایش می‌دهد. تبلیغات آنلاین امکان بهینه‌سازی هرچه بیشتر تبلیغات را فراهم می‌کند و تحلیل دقیق آمار و اطلاعات فعالیت های تبلیغاتی، نرخ بازگشت سرمایه را به حداکثر می‌رساند. 

در گذشته تبلیغات، به عنوان راهی  برای ارتباط با مشتری و ارسال پیام به او به حساب می آمد. اما امروزه بازاریابی به ما آموخته که هر محصول یا خدمات یا برند، به شکل‌های مختلف با مخاطب و مشتریان هدف خود رابطه برقرار می‌کنند. هدف تبلیغات اینترنتی این است که مردم را برای به دست آوردن تولیداتی که اصلا ممکن نبود به فکر خریدش باشند یا نیازی به آنها نداشتند متقاعد کنند. تبلیغات همچنین به حفظ بازار محصول و تداوم تولید محصولات تاکید دارد.

اجزای صنعت تبلیغات

. شناساندن محصولات تولیدی: شناسایی یا معرفی محصول به مشتری، یکی از وظایف اصلی تبلیغات است. در تبلیغ باید کالا یا خدمت به ‌صورت واضح و شفاف به مخاطب شناسانده شود.

. دادن اطلاعات درست: در تبلیغات باید اطلاعات مفید و درستی از محصول به مخاطبان داده شود. بعد از پیشرفت صنعت تبلیغات شرکت ها توانستند با دادن اطلاعات محصول خود، به مخاطبان بیشتر به مشتری‌های هدف بیشتری دسترسی پیدا کنند.

. متقاعد کردن مشتریان: یکی از مهم ترین اهداف اصلی تبلیغات متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا استفاده از خدمات است. بعد از شناساندن و دادن اطلاعاتی از محصول، در مرحله متقاعد کردن قصد داریم که مشتریان هدفمون تبدیل به مشتریان دائمی شوند و از محصولات و خدمات ما استفاده کنند.

چه عواملی باعث جذاب شدن تبلیغات می شود

1. ترس 

2. آسیب دیدن در صورت نخریدن محصول.

3. شوخ طبعی

4. منطق و عقلانیت

5. احساسات

قبل از انجام هرگونه تبلیغاتی باید خوب تحقیق کنیم و از ابزار مناسب برای تبلیغات محصولات یا خدمات خوداستفاده کنیم.

 

آقای تبلیغ